هماهنگی بین ایرلند، اسپانیا و اسلوونی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

هماهنگی بین ایرلند، اسپانیا و اسلوونی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین
سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 - 20:04

مایکل مارتین، وزیر امور خارجه ایرلند روز سه شنبه گفت که کشورش در حال هماهنگی با اسپانیا و اسلوونی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است

العالم - فلسطین اشغالی

این کشورها توافق کردند که راه حل دو دولتی برای به اصطلاح صلح در خاورمیانه بسیار مهم است و بنابراین آنها مایل هستند که پس از فراهم شدن شرایط برای ایجاد یک کشور، فلسطین(ناقص و در بخش کوچکی از سرزمین اشغال شده فلسطین)را به رسمیت بشناسند.

وزیر امور خارجه ایرلند تاکید کرد که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در موضوع به رسمیت شناختن فلسطین با این سه کشور همراه هستند

آنها همچنین خواستار آتش بس فوری، آزادی بی قید و شرط اسرا و افزایش سریع و مستمر کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

پیش از این، روسیه و چین پیش نویس قطعنامه تحت رهبری آمریکا در شورای امنیت درباره غزه را وتو کردند و مسکو، واشنگتن را به «نمایش ریاکارانه» متهم کرد که تل آویو را تحت فشار قرار نمی‌دهد.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال پذیرفته نشدن قطعنامه جانبدارانه آمریکا برای آتش بس در غزه در سازمان ملل، اعلام کرد: پس از وتوی چین و روسیه، فرانسه بر روی یک قطعنامه جدید آتش بس کار خواهد کرد.

در حالیکه آمریکا چندین بار قطعنامه مورد پذیرش همه کشورها در شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه را وتو کرده بود، این بار پیش نویس پیشنهادی واشنگتن مورد تایید قرار نگرفت.

پربیننده ترین خبرها