تحرکات غیرعادی مصر در مرز با غزه؛

رژیم صهیونیستی مقدمات حمله به رفح را فراهم می‌کند؟

رژیم صهیونیستی مقدمات حمله به رفح را فراهم می‌کند؟
جمعه 14 ارديبهشت 1403 - 12:06

رادیو ارتش اشغالگر از تحرکات غیر عادی ارتش مصر در مرز این کشور غزه خبر داد و آن را ناشی از بیم و نگرانی ناشی از عبور احتمالی آوارگان غزه از این باریکه دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از العربی الجدید، رژیم صهیونیستی به رغم موج عظیم مخالفت‌های بین‌المللی، عزم خود را برای حمله به رفح جزم کرده است.

"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اسرائیل به موازات فشارهای "بتسلئیل سموتریش" و "ایتامار بن گویر" دو وزیر افراطی کابینه، خود را ملزم به حمله به رفح – با بیش از یک و نیم میلیون نفر - کرده است. این در حالی است که واشنگتن از وی خواسته است طرح واضح‌تری از برنامه‌های خود برای حمله به رفح ارائه دهد.

"ویدانت پاتل" معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: رفح بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که همگی به دنبال یافتن پناهگاه هستند همچنین مهم‌ترین گذرگاه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و عبور و مرور شهروندان خارجی است. هر نوع عملیاتی در این منطقه اگر نگرانی‌های ما را در نظر نگیرد، قطعا مردود است.

گفتنی است با اینکه رژیم صهیونیستی رفح را منطقه امن برای آواگان اعلام کرده بود، اما ارتش این رژیم جزئیاتی از طرح حمله به رفح را آماده کرده است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرده است که با توجه به اینکه زمان برای به نتیجه رساندن طرح مبادله اسرا و آتش‌بس، 6 هفته است، خواستار محدود کردن دامنه این عملیات شده است.

در همین راستا ‌"جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار یادداشتی در شبکه اجتماعی "ایکس" گفته است که دولتش برای تضمین اجرای کامل شروط طرح مبادله اسرا با آزادی اسرای صهیونیستی از غزه، با قاهره و دوحه همکاری خواهد کرد.

همزمان با درز کردن خبر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح، دبیر کل سازمان ملل درباره عواقب این عملیات در زندگی فلسطینی ها و کل منطقه هشدار داد.

"مارتین گریفیث" هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل هم هشدار داد که حمله به رفح برای زندگی هزاران انسان که از گرسنگی و گورجمعی فرار کرده اند، فاجعه بار خواهد بود.

در همین حال، خبرنگار رادیو ارتش رژیم صهیونیستی ز تحرکات غیر عادی ارتش مصر در مرز این کشور غزه خبر داد و تصریح کرد تقویت مواضع نظامی ارتش مصر ناشی از تبعات حمله احتمالی "اسرائیل" به شهر رفح است که ممکن است آوارگان را به سمت مرز مصر براند.

لازم به ذکر است که ارتش رژیم صهیونیستی تمام مناطقی را به عنوان منطقه امن معرفی کرده بودن، زیر آتش دارد.

پربیننده ترین خبرها