نتانیاهو در صدد تغییر سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا

نتانیاهو در صدد تغییر سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - 17:36

یک روزنامه اسرائیلی گزارش داد نخست‌وزیر این رژیم به علت اختلاف با سفیر کنونی اسرائیل در آمریکا، قصد دارد او را تغییر دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «تایمز اسرائیل»، بامداد امروز (جمعه)، خبر داد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مأموریت «مایکل هرتزوگ» سفیر فعلی تل‌آویو در آمریکا (برادر اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم اسرائیل) را تمدید نخواهد کرد.

تایمز اسرائیل اشاره کرد که مأموریت هرتزوگ در ماه نوامبر به پایان خواهد رسید و علت عدم تمدید مأموریت، اختلافات نتانیاهو با اوست.

این رسانه اسرائیلی مدعی شد که این اختلافات به پیش از جنگ غزه باز می‌گردد.

تایمز می‌گوید افراد نزدیک به نتانیاهو از او خواسته‌اند «گیلعاد اردان» را به عنوان جانشین هرتزوگ انتخاب کند؛ اما نتانیاهو هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است.

گیلعاد اردان که در حال حاضر نماینده رژیم اسرائیل در سازمان ملل متحد است، پیش از تعیین هرتزوگ به عنوان سفیر تل‌آویو نیز این دو سمت را به صورت مشترک عهده‌دار بوده است.

یک منبع آگاه به تایمز در این باره گفت که هرتزوگ تاکنون محور اصلی ارتباط رژیم اسرائیل و آمریکا بوده و برای برخورداری از حمایت‌های آمریکا بسیار تلاش کرده است.

مایکل هرتزوگ از ماه نوامبر سال 2021 میلادی به عنوان سفیر رژیم اسرائیل در آمریکا فعالیت دارد. او پیشتر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا می‌خواهد به عنوان سفیر تل‌آویو به کار خود ادامه دهد، گفته بود که در این منصب قصد «کمک به اسرائیل در جنگ» را دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها