در گفتگو با العالم در نمایشگاه کتاب تهران؛

معاون وزیر فرهنگ یمن: ایران مادر همه جنبش های مقاومت و آزادی خواه است

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 20:29

معاون وزیر فرهنگ یمن گفت: ایران پشت و پناه و مادر همه جنبش های مقاومت و آزادی خواه در منطقه است.

العالم ـ ایران

محمد حیدره معاون وزیر فرهنگ یمن، درگفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم در غرفه این کشور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: در غرفه یمن تلاش کردیم تصویر روشنی از فرهنگ، میراث و هویت ایمانی یمن ارائه دهیم و بر مهم ترین ابعاد مربوط به تمدن این کشور تمرکز کنیم.

او ادامه داد: غرفه یمن موضوعات مربوط به بعد انسانی، معیشتی و اقتصادی یمن را معرفی می کند و علاوه بر آن، مسائل مربوط به هنر، نبرد طوفان الاقصی و همچنین حملات تجاوزکارانه به یمن را نیز در فهرست فعالیت های خود قرار داده است.

معاون وزیر فرهنگ یمن تاکید کرد که روابط ایران و یمن از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون در بالاترین سطح بوده و به اوج خود رسیده است، زیرا ایران پشت و پناه و مادر همه جنبش های مقاومت و آزادی خواه در منطقه است.

حیدره در پایان گفت: یمن با مردم خود محبت، برادری و اسلام را با مردم ایران تبادل می کند. ما در این نمایشگاه به گفتگو درباره حمایت مردم ایران از یمنی ها پرداختیم و گفتیم که آنها با حمایت رسانه ای نامحدود و تعامل با موضع یمن در نبرد طوفان الاقصی با ما همراه بوده اند.

گفتنی است که ۳۵ امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری برگزار می‌شود و سامانه ketab.ir نیز آدرس فضای مجازی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ است.

بخش خارجی نمایشگاه کتاب تهران با حضور بیش از ۵۰ ناشر از ۱۵ کشور به صورت مستقیم جدیدترین آثار منتشر شده در جهان را عرضه می‌کند.

پربیننده ترین خبرها