کابوس «تل آویو»؛ کشورهای سازش‌کار حمله «اسرائیل» به ایران را محکوم کردند

شنبه 5 آبان 1403 - 16:30

یک روزنامه عبری فاش کرد که شکست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به‌حدی رسید که کشورهای سازش‌کار نیز به «اسرائیل» پشت کردند.

العالم ـ اردن

خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، با اشاره به مقاله منتشرشده در روزنامه یدیعوت آحارونوت تحت عنوان "30 سال صلح با اردن، کابوس اسرائیلی‌ها و واکنش امان به حمله به ایران"، گفت: این گزارش به مناسبت سالگرد امضای توافقنامه وادی عربه بین اردن و رژیم صهیونیستی در سال 1994 منتشر شد.

نویسنده مقاله نشریه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت خاطرنشان کرد: آن زمان 80 درصد اردنی‌ها سازش با «اسرائیل» را تایید کردند و امروز تعداد کسانی که توافق صلح بین «اسرائیل» و اردن را تایید می‌کنند، از 10 درصد فراتر نمی‌رود. بدین معنا که 90 درصد اردنی‌ها با توافق صلح با «اسرائیل» مخالف هستند.

وی معتقد است که مهمترین چیز در این خصوص آن است که بنیامین نتانیاهو با اجازه دادن به بن‌گویر برای یورش به مسجد الاقصی که تحت حاکمیت اردن است، این توافق را خراب کرد.

نویسنده، مقاله خود را با این جمله به پایان رساند: همین بس که اردن امروز کاری را که ما علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دادیم، محکوم کرد و این نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو روابط را حتی با کشورهایی که توافقنامه صلح با اسرائیل دارند، خراب کرده است.

پربیننده ترین خبرها