فعال بحرینی: عربستان بحرین را اشغال کرده است

فعال بحرینی: عربستان بحرین را اشغال کرده است
سه شنبه 30 فروردين 1390 - 07:43

يکي از رهبران جنبش احرار بحرين، لشکرکشي نيروهاي سعودي به بحرين را اشغالگري عنوان کرد.

سعید شهابی روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه العالم، تاکید کرد: به هیچ وجه نمی توان دخالت نظامی سعودی ها در بحرین را مشروعیت بخشید؛ دخالت نظامی سعودی ها، اشغالگری آشکار است، هر چند که دولت بحرین ادعا می کند نیروهای عربستان را فراخوانده است.

 

وی با اشاره به دخالت شوروی در سال 1968 در یوگسلاوی گفت: حزب کمونیست حاکم در یوگسلاوی در آن زمان، نیروهای شوروی را برای دخالت در کشورش فراخواند، اما جهانیان این دخالت را اشغالگری دانستند و سرانجام شوروی را به عقب نشینی وادار کردند.

 

شهابی افزود: دخالت شوروی در افغانستان در سال 1979 به درخواست نجیب الله رییس جمهوری افغانستان نیز اشغالگری تلقی شد، و به دلیل مخالفتها و مقاومتی که با این اقدام صورت گرفت، نیروهای روسیه سرانجام از این کشور عقب نشینی کردند.

 

شهابی تاکید کرد: برخی این دخالت را اینگونه توجیه می کنند که این نیروها مربوط به پیمان سپر جزیره هستند، و این درحالی است که نامگذاری چیزی را تغییر نمی دهد؛ و دخالت نظامی این نیروها تحت هر عنوان و نامی، اشغالگری به شمار می آید.

 

 سپر جزیره در جریان اشغال کویت، یک گلوله هم شلیک نکرد

 

وی تصریح کرد: هنگامیکه نیروهای صدام، کویت و بخشی از خاک عربستان را در سال 1991 اشغال کردند، نیروهای سپر جزیره حتی یک گلوله هم شلیک نکردند، اما این نیروها برای سرکوب مردمی که بصورت کاملا مسالمت آمیز خواستار برکناری نخست وزیر هستند ، به سرعت وارد بحرین شدند.

 

شهابی با اشاره به تخریب مساجد قدیمی در بحرین گفت: مقامات بحرینی در حال تخریب مساجدی هستند که دهها سال پیش در این کشور ساخته شدند، و بهانه آنها مبنی بر نداشتن مجوز بی اساس و دروغ است.

پربیننده ترین خبرها