فتح :گروه های فلسطینی تسلیم اراده مردم شدند

فتح :گروه های فلسطینی تسلیم اراده مردم شدند
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 - 10:29

سخنگوي جنبش فتح با ابراز خرسندي از امضاي توافقنامه آشتي ملي فلسطيني تاکيد کرد که در دستيابي به اين توافقنامه عوامل متعدد از جمله تحولات منطقه نقش داشته اما نقش " اراده ملت فلسطين" بي بديل است.

" احمد عساف "  روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم، گفت: درخواست مردم فلسطين در راه پيمايي روز پانزدهم مارس براي پايان اختلافات فلسطيني که با شعار " مردم خواهان پايان اختلافات هستند " ، برگزار شد تاثير زيادي در موفقیت تلاش ها برای آشتي ملي فلسطيني داشت.

وی خاطرنشان کرد: تجربه های تلخ ناشی از اختلافات و دودستگی و اراده ملت فلسطین، رهبران گروه های فلسطینی را مجبور کرد که بعداز 4 سال تسلیم اراده مردم شوند و توافقنامه آشتی ملی را روز چهارشنبه گذشته در قاهره پایتخت مصر امضا کنند.

سخنگوي جنبش فتح تصریح کرد: برگزاری دو انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانونگذاری از بندهای اصلی توافقنامه آشتی ملی است تا از این طریق رای واقعی مردم فلسطین به کرسی بنشیند.

عساف با بیان اینکه " زمان نقش آفرینی مردم فلسطین در رقم زدن سرنوشت خود و کشورشان فرا رسیده است "،

گفت که دیگر مردم فلسطین حرف اول را خواهند زد .

وی افزود: براساس این توافقنامه باید 5 کميته اصلي ، شامل کميته سازمان آزاديبخش فلسطين ، کميته انتخابات ، کميته دولت ، کميته امنيتي و کميته آشتي ملی تشکیل شود.

سخنگوی جنبش فتح اضافه کرد: فلسطینی ها در آستانه ورود به مرحه جدیدی قرار دارند و گروه های فلسطینی باید به دو جنبش فتح و حماس بیپوندند تا این مرحله بخوبی پشت سر گذاشته شود.

عساف تاکید کرد که اختلافات داخلي فلسطيني تاکنون به موضوع فلسطين در سطح منطقه و بين الملل ضربه زده است و رژيم اشغالگر را به انجام تجاوزات بيشتر در اراضي فلسطيني تشويق کرده است.

" ياسر منصور" نماينده جنبش حماس درمجلس قانونگذاري فلسطين نيز گفت : اختلافات داخلي فلسطيني اين امکان را براي رژيم اشغالگر اسرائيل به وجود آورد که با نفوذ بيشتر در سرزمين هاي فلسطيني به اقداماتي ازجمله يهودي سازي اين سرزمين و غارت سرزمين فلسطين اقدام کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها