اسماعیل هنیه اعلام کرد:

اولویت های دولت فلسطین درغزه

اولویت های دولت فلسطین درغزه
پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1390 - 16:48

نخست وزير دولت فلسطين در غزه، آشتي ملي، لغو محاصره، بازسازي ويراني هاي برجاي مانده از حملات رژيم اشغالگر به غزه، و مقابله با توطئه هاي اين رژيم، را بعنوان اولويت هاي دولت فلسطين اعلام کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اسماعیل هنیه عصر امروز در اظهاراتی که بصورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تاکید کرد: رژیم اشغالگر برای ضربه زدن به مقاومت و وحدت فلسطینی ها جنگی سه جانبه را علیه ملت فلسطین به راه انداخته اند که در نتیجه آن تا کنون ده ها هزار نفر شهید و یا مجروح شده اند.

وی افزود: رژیم اشغالگر و هم پیمانان این رژیم در واکنش به اقدام مردم فلسطین در انتخاب نمایندگان خود در دولت، آنها را تحت محاصره قرار دادند.

هنیه خاطرنشان کرد: این رژیم همچنین برای به انزوا کشاندن دولت قانونی مردم فلسطین، این دولت را تحت محاصره سیاسی قرار داد، ولی دولت فلسطین با دستاوردهای خود توانست بر این محاصره غلبه کند.

نخست وزیر دولت فلسطین اظهار داشت: هدف از محاصره غزه که در طول تاریخ بی سابقه است، مجازات برنامه ریزی شده ملت فلسطین است، ولی این محاصره نتوانست پس از گذشت پنج سال موضع فلسطینی ها را تغییر دهد.

هنیه گفت: محاصره غزه امروز دیگر مانند محاصره دوسال قبل یا 5 سال قبل نیست، این محاصره درهم شکسته خواهد شد.

وی افزود: ما ارزشها و مطالبات و مواضع سیاسی خود را در برابر مشتی دلار نمی فروشیم.

هنیه خاطرنشان کرد: ما از آغاز خواستار آشتی ملی فلسطینی ها بودیم و معتقد هستیم که کار مشترک موجب شکست محاصره می شود.

هنیه آشتی فلسطینی را از نتایج تغییرات ایجاد شده در منطقه دانست و گفت: اسرائیل گرفتار خطرهایی راهبردی شده است، که این امر به نفع مساله فلسطین و آینده مردم این سرزمین و امت عربی و اسلامی است.

هنیه خاطرنشان کرد: ما اکنون در مرحله آزادی از اشغالگری هستیم، و تشکیل دولت بخشی از این مرحله است و نه هدف اصلی، زیرا هدف اصلی آزادی سرزمین فلسطین و بازگشت آوارگان است.



پربیننده ترین خبرها