علی‌رغم توافقنامه آشتی ملی فلسطین

تشکیل دولت آینده با مشکل مواجه شده است

تشکیل دولت آینده با مشکل مواجه شده است
يکشنبه 18 ارديبهشت 1390 - 04:33

غزه (العالم) - روند انتخاب نخست وزير کابينه آينده فلسطين به علت شرط هاي تعيين شده در توافق نامه آشتي ملي ميان فتح و حماس درباره نامزدها و در صدر آنها توافق فتح و حماس در اين موضوع و تکنوکرات بودن نامزدها با مشکلاتي مواجه شده است.

محمد يوسف از رهبران جنبش حماس روز يکشنبه در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: ما نيازمند شخصيتي هستيم که مورد رضايت حماس و فتح باشد. بر اين باورم که اين امر ممکن است منجر به انتخاب يک شخصيت ملي لايق شود اما با وضعيت و نياز مرحله کنوني تناسبي ندارد.

يوسف روند انتخاب نخست وزير آينده فلسطين را به علت محدوديت هاي قرار داده شده در توافق نامه آشتي براي انتخاب نامزد اين پست دشوار دانست.

پیش از این موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با العالم اظهار داشته بود که بیشتر خواست‌های این جنبش برای رسیدن به توافقنامه آشتی ملی در متن آن گنجانده شده است و حماس از این توافقنامه و مفاد آن رضایت دارد.

اين در حالي است که قرار است از هفته آينده کميته‌هاي ويژه رايزني ها درباره تشکيل کابينه جديد آغاز کنند.

از سوي ديگر امجد الشوا کارشناس سياسي فلسطيني نيز در اين باره به خبرنگار العالم گفت: نخست وزير آينده فلسطين بايد ويژگي هايي داشته باشد که بتواند باعث ايجاد توسعه و بازگرداندن وحدت سياسي، جغرافيايي، مالي و امنيتي به نوار غزه و کرانه باختري پس از چند سال جدايي اين دو منطقه از يکديگر شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها