يک روحاني قبطي انتقاد کرد:

کوتاهي ارتش مصر درحفظ امنيت شهروندان

کوتاهي ارتش مصر درحفظ امنيت شهروندان
سه شنبه 20 ارديبهشت 1390 - 07:35

القاهرة(العالم)- يکي از روحانيون قبطي مصر با اعلام سهل انگاري و کوتاهي ارتش در حمايت ازشهروندان از بروز درگيري هاي اخير ميان گروه هاي سلفي و مسيحيان و حمله به کليساها انتقاد کرد.

"شاروبيم عوض يعقوب " کشيش کليساي مارمينا امبابه روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: عاملان  درگيري هاي اخير مسلمان ومسيحي نبوده بلکه گروهي اراذل و مزدور بودند .
وي افزود: سلفي ها ادعا کردند خانمي درکليسا زنداني شده بنابراين ما از ارتش خواستيم تا محل را بازرسي کند اما آنها باور نکرده و حاضر به مذاکره نيز نشدند و سوار بر موج شايعات دست به اقدامات ناشايست زدند.
کشيش يعقوب با اشاره به اين که ارتش چهار ساعت پس از اين حوادث در برابر کليسا حاضر شد؛ ازمخالفت ارتش با خواست مردم براي حمايت شهروندان انتقاد کرد .
وي خواستار تنظيم قوانين بازدارنده يکسان براي مسلمانان و مسيحيان و جلوگيري از حمله به کليساها شد که طي برهه اخير در معرض حملات زيادي قرار گرفته است.
اين روحاني مسيحي ارتش مصر را به کوتاهي درانجام وظيفه در زمينه حمايت از شهروندان متهم کرد .
وي گفت: سلفي ها مسلمان نيستند زيرا مسلمانان و مسيحيان همواره از زمان هاي طولاني با يکديگر در صلح و محبت در مصر همزيستي داشته اند.
کشيش عوض تصريح کرد: کساني که در اين حوادث درگير شدند مسلمان و مسيحي نبودند .
وي خاطرنشان کرد: حمله کنندگان به کليساي مارمينا امبابه در قاهره گروهي اراذل و اوباش بودند و براي  چنين حمله اي برنامه ريزي کرده بودند.
کشيش عوض هشدار داد که عدم برخورد قانوني دولت با اين افراد موجب تکرار حوادث مشابهي خواهد شد.


کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها