شهروندان عربستان که "عربستانی" نیستند!

شهروندان عربستان که
دوشنبه 27 آذر 1391 - 16:24

کاربران عربستانی اینترنت، موضوع " شهروندان بدون تابعیت" را برای پرداختن به مساله "کسانی که در عربستان متولد شده و زندگی کرده اند، ولی از ملیت عربستانی برخوردار نیستند"، در سایت های اجتماعی مطرح و از آن به شدت انتقاد کرده اند.

سلمان العوده معاون رئیس سازمان بین المللی " کمک رسانی" و معاون دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمین، درباره مشکلات یک شهروند عربستانی فاقد ملیت عربستانی گفت : این فرد متولد جده است و همه برادرانش ملیت عربستانی دارند، ولی ملیت عربستانی این فرد به علت درگیری لفظی با یک مأمور پلیس لغو شد و اکنون با خطر اخراج از عربستان مواجه است!"
العوده، که بیش از 2 میلیون نفر نوشته های وی در توییتر را دنبال می کنند، گفت: آیا بی گناه به جای گناهکارمجازات می شود؟ طبق قانون، اتباع خارجی اگر مرتکب جرمی شوند، باید از عربستان اخراج شوند؛ ولی ما می بینیم که برخی شهروندان عربستانی با خطر اخراج از کشور خود مواجه هستند.
مهنا الحبیل یکی دیگر از کاربران عربستانی توییتر می گوید: کسانی در عربستان هستند که تمام عمر خود را در این کشور گذرانده اند، ولی در طول عمرشان ملیت عربستانی نداشته اند و با آنها تا لحظه مرگ همچون اجنبی برخورد می شود.
انور العسیری از دیگر کاربران توییتر نیز می گوید: آیا عاقلانه است که فردی 60 سال در میان ما زندگی کند ولی همچون اجنبی با وی رفتار شود؟! در حالی که برخی اجنبی ها با رابطه و پول، ملیت عربستانی می گیرند. 
سهیل الیمانی نیز گفت: چه چیزی دردناک تر از این که در کشوری متولد بشوی و زندگی کنی، اما در آنجا با تو همچون غریبه و اجنبی برخورد کنند؟!

 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها