سرکوب بحرینیها دامه دارد،

رژيم بحرين توصيه هيات اروپايي را هم نپذيرفت

رژيم بحرين توصيه هيات اروپايي را هم نپذيرفت
جمعه 1 دی 1391 - 22:12

نماينده مجلس بحرين تاكيد كرد كه همه سازمان هاي بين المللي از جمله هيئت اعزامي پارلمان اروپا كه به بحرين آمده اند، بر ضرورت گفت و گو ميان رژيم و مخالفان تاكيد ورزيدند اما رژيم آل خليفه همچنان بر گزينه راه حل امنيتي و پليسي پافشاري مي كند.

"علي الشمطوط " روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: شهادت " باسل القطان " جوان بحريني در روز پنج شنبه و گسترش پست هاي ايست بازرسي بر روي ورودي ها و خروجي هاي منامه پايتخت بحرين نشان از پافشاري رژيم بر راه حل پليسي و عدم پذيرش پيشنهادات سازمان هاي بين المللي براي گفت و گوي جدي با مخالفان نظام براي برون رفت كشور از بحراني است كه دو سال به طول انجاميده است.
وي برخي مسئولان بحريني را " احمق " خواند و گفت: آن ها با تحريك افكار عمومي و سنگ اندازي در برابر تلاش ها براي هموار كردن راه هاي گفت و گو در واقع مرتكب حماقت مي شوند. در واقع ايجاد پست هاي ايست بازرسي و استفاده از نيروهاي مزدور و بيگانه در اين پست ها نمي تواند امنيت كشور را تامين كند و مشكلي از مشكلات بحرين را حل نمي كند زيرا مشكل كنوني فقط با برآوردن مطالبات مردم حل مي شود.
نماينده مجلس بحرين خاطر نشان كرد: هيئت اعزامي پارلمان اروپا كه با برخي مسئولان دولتي و فعالان مخالف حكومت در زندان ها ديدار كرد، مشاركت مخالفان در انتخابات پارلماني 2014 را به عنوان اقدامي براي آشتي خواستار نشد، بلكه طرف هاي بحريني را به تلاش براي هموار سازي راه گفت و گوي جدي براي حل بحران و آنگاه ورود به فرايند عادي سازي اوضاع و آشتي فراگير فراخواند.
الشموط گفت: حل بحران بحرين با توجه به ادامه بازداشت مخالفان، محاصره مناطق و روستاها، شليك گازهاي سمي در شهرك ها و مناطق مسكوني ممكن نخواهد بود.
وي افزود: هيئت اعزامي پارلمان اروپا اشاره اي به داشتن طرح هايي براي حل بحران بحرين نكرد بلكه پيشنهادهايي ارائه داد كه مي تواند به نزديك كردن ديدگاه طرف هاي بحريني به ويژه ميان رژيم و مخالفان منجر شود.
هيئت اعزامي پارلمان اروپا در سفرهاي خود به بحرين، از مسئولان رژيم آل خليفه خواست به كساني كه حكم ابطال شناسنامه آن ها صادر شده است، اجازه دهد درخواست استيناف و تجديد نظر كنند. اين پيشنهاد پس از آن مطرح شد كه رژيم آل خليفه شناسنامه 31 شهروند بحريني را به سبب اعتراض به رژيم باطل كرد.
اين هيئت همچنين با اشاره به شيوه برخورد با پرسنل پزشكي بحريني و تلاش براي خدشه دار كردن چهره آنان، تاكيد كرد كه چنين برخوردي با پرسنل پزشكي كه هيچ جرمي جز انجام وظيفه ندارند، به هيچ وجه جايز نيست. هيئت اروپايي همچنين بر ضرورت بازخواست عوامل امنيتي به منظور بهبود اوضاع حقوق بشر در اين كشور تاكيد كرد.
Sm-21-14:07
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها