حمايت اعراب از تروريسم درسوريه به نام دموكراسي

حمايت اعراب از تروريسم درسوريه به نام دموكراسي
شنبه 2 دی 1391 - 12:23

بيروت(العالم)- دبير تشكل "ديدار احزاب و نيروهاي ملي" در لبنان گفت: رژيم هاي عرب حوزه خليج فارس كه تا كنون روي انتخابات را در داخل نديده اند، از تروريست ها در برخي از كشورهاي منطقه از جمله سوريه، با پرداخت هزينه هاي مالي و تحت عنوان دموكراسي حمايت مي كنند.

خالد الرواس روز شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: حمايت رژيمهاي عرب حوزه خليج فارس از تروريست ها در برخي كشورهاي منطقه، تحت عنوان دفاع از دموكراسي در حالي است كه اين رژيم ها در حق شهروندانشان ظلم مي كنند و براي حفظ قدرت و موقعيتشان از بيگانگان عليه ملت خويش كمك مي گيرند.
الرواس ادامه داد: اين رژيمها مردم را دستگير كرده و به انديشمندان اجازه بيان نظراتشان را نمي دهند چون از نظر آنها آزادي بيان و عقيده مردود است، لذا شاهديم به نام دموكراسي هزينه تروريسم را در خارج از سرزمينشان از جمله در سوريه مي پردازند در حالي كه به طور كل از دموكراسي دورند و آن را نمي شناسند. 
به گفته وي، اين كشورها از برگزاري انتخاباتي كه در آن شهروندان بتوانند حقوق مشروعشان از جمله در زمينه هاي اجتماعي و سياسي را دريافت نمايند، امتناع مي كنند. 
دبير تشكل موسوم به ديدار احزاب و نيروهاي ملي يادآور شد: گرچه رژيمهاي مزبور به عمران و شهر سازي اهميت مي دهند اما به رشد بشر و ارزش هاي انساني بي توجهند، لذا انديشمندان در زمينه اعتراض به وضعيت موجود در اين كشورها محقند، چون آنها به ويژه در كشورهايي مانند بحرين و برخي مناطق عربستان كه اهالي آن با فقر شديد، مواجهند فقط خواستار حقوق سياسي و اجتماعي شان هستند.  
AM – 20 – 22:49
 

پربیننده ترین خبرها