افزایش تفرقه در میان تروریست های سوریه

افزایش تفرقه در میان تروریست های سوریه
جمعه 8 دی 1391 - 18:42

یک روزنامۀ انگلیسی با انتشار گزارشی از رواج غارت و چپاول؛ و گسترش تفرقه و چنددستگی در میان گروه های مسلح در سوریه خبر داد و این مشکل را زمینه ساز فروپاشی اتحاد این گروه ها دانست.

به گزارش پايگاه خبري العالم، روزنامه انگليسي گاردين در شماره امروز (جمعه) نوشت: خودروها و سلاح هايي كه نظاميان شورشي جداشده از نيروهاي دولتي به غنيمت برده بودند، در درگيري هاي اوایل ماه مارس 2011 تعيين كننده بود، اما بر اساس مصاحبه هايي كه گاردين دو هفته پيش در شمال سوريه با فرماندهان و عناصر مسلح داشت، با ورود به مراحل تازه تر، سرقت و چپاول اموال مردم به وسيله اي براي امرار معاش تبديل شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: در حال حاضر گرفتن "غنیمت"، انگيزه اصلي بسياري از گروه هاي مسلح در سوريه است و فرماندهان اين گروه ها سعي مي كنند به اين وسيله بر نفوذ خود بيفزايند. اين مساله به ويژه در شهر حلب نمود بیشتری دارد.
به نوشتۀ گاردین، " ابواسماعيل "، از عناصر مسلح مخالف نظام سوريه، معتقد است: برخي از گردان هاي مسلح كه در تابستان سال جاري وارد حلب شدند، از مناطق روستایی آمدند و اكثر افراد آن را كشاورزان فقيری تشكيل مي دهند كه كينه اي چند صد ساله نسبت به ثروتمندان شهر حلب داشتند.
وي افزود: معارضان درصدد انتقام از مردم حلب هستند، زيرا احساس مي كنند كه مردم اين شهر به آن ها خيانت كرده اند. اين در حالي است كه اكثر مردم اين شهر بازرگاناني هستند كه حاضرند براي خلاصي يافتن از اين مشكل پول بپردازند.
ابواسماعيل در ادامه گفت: معارضان، در ابتدا يك گروه يكپارچه و متحد بودند، اما اكنون ديگر اين گونه نيست و آنها با هم اختلاف پيدا كرده اند. برخی گروه در حلب  فقط براي پول مي جنگند و گروه هايي ديگری نیز هستند كه فقط براي كشتار سلاح برداشته اند.
ابواسماعيل در گفتگو با خبرنگار "گاردین" اعتراف كرده است که گروه مسلح تحت سرپرستي او نيز براي امرار معاش عناصر گروه، اقدام به چپاول و سرقت كرده است و گازوئيل يك مدرسه را به تاراج برد و در قبال اعطاي آب به مردم، از آن ها نان و مواد غذایی می گیرند.
گاردين در ادامه آورده است: گروه مسلح تحت سرپرستي ابواسماعيل به دليل داشتن غذا و سوخت از موقعيت بهتري نسبت به ساير گروه هاي مسلح برخوردار است، اما برخي از گروه هاي مسلح به سبب ناتواني در تهيه غذا براي افراد خود، آن ها را از دست مي دهند و عناصر مسلح ناچار مي شوند به گروه هاي ديگر بپيوندند.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها