مردم جزیره تاروت عربستان به خیابان ها می آیند

مردم جزیره تاروت عربستان به خیابان ها می آیند
شنبه 9 دی 1391 - 19:11

"ائتلاف آزادی و عدالت" عربستان از مردم این کشور خواست تا فردا (یک شنبه) برای محکوم کردن شهادت "احمد آل مطر" به دست نیروهای آل سعود، در تظاهرات موسوم به "وفاداری بزرگ" در جزیره تاروت شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه ائتلاف آزادی و عدالت، درباره شهادت احمد آل مطر، مبارزه عربستانی آمده است: «این جوان پنج شنبه شب (27 دسامبر - 7 دی ماه) در عرصۀ رشادت و جانفشانی و در راه نجات اهالی قطیف از ظلم رژیم آل سعود، با گلوله مزدوران این رژیم در خون خود غلطید».
با شهادت آل مطر شمار شهدای قطیف از آغاز انقلاب مردمی به 16 نفر رسید که 7 نفر آنها از اهالی منطقه العوامیه هستند.
اهالی خشمگین منطقه قطیف در شرق عربستان نیز امروز در همین خصوص با برگزاری تظاهرات و سر دادن شعارهایی علیه رژیم آل سعود، خواهان محاکمه عاملان قتل این جوان عربستانی شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که تا رسیدن به اهداف مشروع خود، به اعتراضات مسالمت آمیز و پیمودن راه این شهید، ادامه خواهند داد.
بیانیه ائتلاف آزادی و عدالت می افزاید: «این جوان شهید که تنها 18 بهار از عمر او گذشته بود، با شنیدن صدای شلیک گلوله در قطیف، ضمن تماس با برادران خود در "ائتلاف" اعلام کرد که به داخل شهر می رود تا از اوضاع باخبر شود.
از طرفی، تلفن همراه وی روشن بود و او مشاهدات خود را لحظه به لحظه گزارش می کرد که ناگهان بر اثر اصابت گلوله فریادی کشید و به این ترتیب صدای او با گلوله نظامیان سعودی برای همیشه خاموش شد.
شهید آل مطر مبارزات خود را با ورود به جنبش منطقه الشرقیه عربستان از اوایل سال 2011 آغاز کرد. وی در اداره صفحۀ مربوط به فعالیت های این جنبش در اینترنت نیز نقش داشت».

 
 

پربیننده ترین خبرها