معارض سوري، دخالت تركيه را محكوم كرد

معارض سوري، دخالت تركيه را محكوم كرد
دوشنبه 11 دی 1391 - 23:20

دبير كميته مركزي اتحاديه سوسياليستي در سوريه (معارض) ، دخالت تركيه در امور داخلي کشورش را محكوم كرد.

رجاء الناصر دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رابطه بين ملت سوريه و تركيه بايد بر اساس حسن همجواري باشد و با وجود آن كه اين رابطه يك ارتباط مستحكم است اما روابط بين دولت اين كشورها كه در گذشته بسيار خوب بود، امروز بسيار متشنج شده است.
وي افزود: تنها مساله مهم، عدم دخالت تركيه در امور داخلي سوريه است و بايد به ملت سوريه اجازه داده شود كه خودشان سرنوشت خويش را معين كنند، نه اين كه فلان دولت يا فلان مسوول ترك براي آينده آنها تصميم بگيرد.
الناصر تصريح كرد: ما خواهان ادامه روابطه حسنه بين اين دو همسايه هستيم و هيچ گونه دخالت خارجي در امور داخلي خود را نمي پذيريم و معتقديم بايد منافع مشترك بر روابط ميان سوريه و تركيه حاكم باشد.
وي تاكيد كرد: ما دخالت نظامي در سوريه را از سوي هركس و تحت هر نامي نخواهيم پذيرفت و به شدت آن را محكوم مي كنيم، اما در عين حال به شدت خواهان ايجاد روابط حسنه با ملت تركيه هستيم.
الناصر افزود: مخالفت مسالمت آميز در داخل از سوي ملت سوريه حمايت مي شود و گروه هاي داخلي نيز وجاهت خود را از ملت كسب مي كنند، نه از كشورهاي خارجي از جمله تركيه، قطر، عربستان، ناتو و ... ضمن اين كه دخالت هر كسي در سوريه كه مدافع طرف خاصي باشد به معناي انحراف به نفع يك جريان سياسي خاص و نه حمايت از سوريه است.
وي به اظهارات مسوولان تركيه در باره جنگ داخلي در سوريه اشاره كرد و گفت: درگيري و جنگ در سوريه بر تمام كشورهاي همسايه از جمله تركيه تاثير خواهد گذاشت و تركيه بهتر است كاري كند كه آتش جنگ داخلي در سوريه مشتعل نشود، زيرا چنين جنگي تمام منطقه را به آتش خواهد كشيد و سوريه را نيز نابود خواهد كرد.
الناصر گفت: تمام مدعيان دوستي با سوريه بايد به ايجاد راه حل سياسي براي تحقق مطالبات ملت به دور از جنگ و ويراني كمك كنند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها