هجوم يهوديان افراطی به مسجد حضرت داوود

هجوم يهوديان افراطی به مسجد حضرت داوود
دوشنبه 18 دی 1391 - 23:27

گروهي از يهوديان تندرو با حمله به مسجد حضرت داوود(ع) در محله "آل دجاني" واقع در جنوب غربي مسجد الاقصي، سه ورودي مسجد را كه از آثار باستاني دوره عثماني بود، تخريب كردند.

 به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبكه العالم، مركز الاقصي از جهان عرب و اسلام و فلسطيني ها خواست تا براي حفظ مقدسات اسلامي بويژه در شهر قدس زمام و كنترل امور را به دست گيرند.
مرکزی الاقصی با بیان این که شهر قدس نماد اسلامي است، همچنين از همه طرفهاي ذيربط خواست تا ميراث و ابنيه باقيمانده اسلامي را از خطر تخريب توسط اشغالگران اسراييلي نجات دهند.
 اين اقدام يهوديان تندرو، خشم گسترده محافل اسلامي را برانگيخت بويژه كه اين نخستين بار نيست كه به مسجد و مقام حضرت داوود تعدی مي شود.
 به دنبال این واقعه هياتي از مركز الاقصي در محل حادثه حضور یافتند و مشخص شد كه این تعدی درشب صورت گرفته و آسيب گسترده اي به مسجد وارد شده است. این اقدام توهيني آشكار به مسجد و قداست آن به شمار مي آيد.
 "زكي اغباريه" رييس مركز الاقصي، تعدی به این مسجد را نوعي اقدام تخريبي توصيف كرد و هشدار داد كه اين امر به ابنيه باستاني اسلامي ضربه مي زند به ويژه آن كه سنگ مرمري كه شكسته شده، اثری تاریخی است و به دوران عثماني باز مي گردد.
 

پربیننده ترین خبرها