مانور حاکمان اردن برای فرار از بحران

مانور حاکمان اردن برای فرار از بحران
پنج‌شنبه 5 بهمن 1391 - 15:11

العالم - فعال سیاسی اردنی آمار دولت درباره نسبت مشارکت مردمی در انتخابات پارلمانی اخیر را نادرست دانست و تأکید کرد، مسئولان اردنی به دنبال راهکارهایی برای فراز از بحران هستند.

"فراس محادین" روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: دولت ادعا می کند که میانگین مشارکت مردمی در انتخابات به 50 درصد رسیده است؛ این در حالی است که تحریم کنندگان انتخابات را طیفی گسترده تشکیل می دهند و این تحریم در هر دو مرحله برقرار بود، هم در مرحله ثبت نام نامزدها و هم در مرحله رای گیری، بنابراین حتی اگر بخواهیم ادعای رژیم حاکم را باور کنیم، باید گفت که این انتخابات جز ناامیدی هرچه بیشتر، چیزی برای مردم اردن نداشت.
وی خاطرنشان کرد: این انتخابات و هر انتخابات دیگری که در اردن برگزار می شود، از تحولات منطقه ای که کشورهای عربی را در برگرفته جدا نیست؛ بنابراین آن چه در انتخابات اردن اتفاق افتاد بازتاب دهنده افکار عمومی در این کشور و همچنین تاثیرپذیری از اوضاع و تحولات منطقه است.
محادین مشکل اردن را به قانون انتخابات این کشور مرتبط دانست و گفت: مشکل اردن ریشه هایی اقتصادی و سیاسی دارد؛ آزادی ها، دموکراسی، فساد و رخنه کردن سازمان های امنیتی در حیات سیاسی کشور و چپاول ثروت های اردن مشکلات این کشور را تشکیل می دهند؛ در سایه وزیدن بادهای تغییر در منطقه، برگزاری چنین انتخاباتی به مثابه تمدید بحران است.
محادین انتخابات اخیر اردن را مانوری برای به تاخیر انداختن سقوط رژیم حاکم دانست، و تأکید کرد: در اردن رژیم حاکم و سیاستمداران قدیمی به دنبال بهبود موقعیت خود هستند و چشم به تحولات منطقه دوخته اند؛ اگر تحولات منطقه با روی کار آمدن اسلام گرایان همراه باشد، این مجلس جدید به عنوان ابزاری برای کسب مشروعیت به کار گرفته خواهد شد.
.23-21:39
 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها