درگیری در دومین سالگرد انقلاب مصر

درگیری در دومین سالگرد انقلاب مصر
جمعه 6 بهمن 1391 - 16:33

امروز25 ژانویه در دومین سالروز شروع اعتراضات مردمی علیه دیکتاتوری حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر، مردم این کشور در شهرهای مختلف به خیابان ریختند تا از دستاوردهای انقلاب خود محافظت کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در حالی که محمد مرسی در طول یک هفته گذشته به همه نیروهای امنیتی این کشور دستور آماده‌باش کامل داده بود تا با تحرکات اعتراضی مردم مقابله کنند، گزارش‌های رسیده از شهرهای مختلف این کشور حکایت از آن دارد که دامنه اعتراضات با فراخوان‌های مختلف از ظهر امروز در شهرهای مهم این کشور شروع شده است.
بر اساس این گزارش، مخالفان در شهرهایی مانند قاهره و اسکندریه با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند و در برخی شهرهای دیگر نیز تجمعات در حال شکل‌گیری است. در این تجمعات اعتراضی، شعارهایی علیه محمد مرسی رئیس جمهور و جماعت اخوان المسلمین این کشور سر داده می‌شود.
یکی از نکات مهم در این اعتراضات، حضور سران احزاب مخالف در میان معترضان است. در یکی از این تظاهرات که بعد از نماز جمعه از مسجد «مصطفی محمود» آغاز شده است، محمد البرادعی و حمدین صباحی دو تن از سران جبهه نجات ملی و همچنین خالد یوسف از هنرمندان این کشور در آن شرکت دارد.
این تظاهرات به سوی میدان التحریر در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی را در رد دولت محمد مرسی سر می‌دهند، تعدادی از عناصر جریان 6 آوریل، جریان مردمی و حزب الدستور شرکت دارند.
در شهر اسکندریه مصر، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان به گاز اشک‌آور متوسل شده‌اند. سازمان عدالت و توسعه که یک سازمان حقوق‌بشری است نیز با صدور بیانیه‌ای از همه احزاب و مردم مصر خواسته تا نه تنها در میدان التحریر، بلکه در همه میادین و خیابان‌های قاهره حاضر شوند و علیه حکومت اخوان المسلمین دست به اعتراض بدهند.
در این میان طرفداران اخوان و مرسی نیز در برخی مناطق دست به تجمعات حمایتی از دولت زدند اما گزارش شده که این تجمعات در مقابل تجمع مخالفان اندک بوده است.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها