سومين هفته جنگ فرانسه در مالي

سومين هفته جنگ فرانسه در مالي
جمعه 6 بهمن 1391 - 20:06

دخالت نظامی فرانسه در کشور آفریقایی مالی در حالی وارد هفته سوم خود شده که حملات نیروی هوایی فرانسه به مناطق تحت کنترل شورشیان همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در آخرین رویدادها، جنگنده های نیروی هوایی فرانسه به پایگاه های شورشیان اسلامگرا در منطقه «اسونگو» واقع در 80 کیلومتری جنوب شهر «گائو» در نزدیکی مرز نیجر حمله کردند؛ همچنین برای اولین بار نظامیان مالیایی و فرانسوی در جنوب شهر گائو به صوت مشترک به گشت زنی پرداختند.
یک مقام ارشد در ارتش مالی، گفت: نیروی هوایی فرانسه، چهارشنبه شب و پنج شنبه، در حملاتی محدود خسارت هایی به گروه های مسلح وارد کرد و پایگاه شورشیان را در منطقه «سینا سونرای» واقع در 5کیلومتری اسونگو هدف قرار داد؛ این منطقه از شهرهای اصلی در شمال مالی است که در کنترل گروه های مسلح قرار دارد.
یک منبع امنیتی نیجریایی نیز با تاکید بر صحت این اطلاعات، گفت: نیروی هوایی فرانسه، یکی از دو پایگاه اصلی گروه های مسلح را در اسونگو منهدم کرد و یک انبار سلاح و مهمات را نیز هدف قرار داد.
حملات هوایی فرانسه در حالی ادامه می یابد که به موازات آن، نیروهای آفریقایی نیز با موافقت سازمان ملل به پیشروی در مرکز کشور مالی ادامه می دهند و تاکنون 160 سرباز از بورکینافاسو به «مرکالا» در 270 کیلومتری شمال باماکو پایتخت مالی رسیدند تا جای نیروهای فرانسوی را بگیرند.
در این میان بیش از دو هزار سرباز از چاد و 500 سرباز از نیجر نیز درصدد استقرار در منطقه «والان» در مناطق مرزی نیجر با مالی هستند؛ ماموریت این نظامیان گشایش راهی جدید برای مبارزه با گروه های مسلح است.
"لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه پیش از این از مشکلات لجستیکی برای استقرار نظامیان آفریقایی در مالی خبر داده بود. وزیر دفاع فرانسه نیز در اظهاراتی هزینه 12 روز اول جنگ برای این کشور را 30 میلیون یورو برآورد کرده بود.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها