سلاح شیمیایی که قطر می خواست وارد سوریه کند

سلاح شیمیایی که قطر می خواست وارد سوریه کند
سه شنبه 10 بهمن 1391 - 15:24

یک پایگاه اینترنتی آمریکایی از سندی پرده برداشت که نشان می دهد قطر برای متهم کردن نظام سوریه به استفاده از سلاح های شیمیایی، از یک شرکت طرف قرارداد وزارت دفاع انگلیس خواسته است به حمص سلاح شیمیایی ارسال کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم پایگاه اینترنتی " نگاه درست" روز گذشته با انتشار سندی ثابت کرد که قطر درخواست هایی را به  شرکت "بریتام" انگلیس، طرف قرار داد وزارت دفاع این کشور، ارائه کرده که زمینه اتهام نظام سوریه به سلاح شیمیایی را فراهم می سازد.
به نوشته پایگاه اینترنتی مذکور "شرکت دفاعی بریتام" در 24 ژانویه سال میلادی جاری مورد سرقت قرار گرفته و  ایمیلی در این پایگاه یافته شده که در آن آمده است:
دیوید گولینگ، مدیر توسعه اقتصادی شرکت، در نامه ای به مدیر شرکت می نویسد: پیشنهاد جدیدی دریافت کرده ایم که باز هم درباره سوریه است. قطری ها پیشنهاد خوبی را مطرح کرده اند و سوگند می خورند که واشنگتن نیز با آن موافق است. طبق این پیشنهاد ما باید به [گروه های مسلح] حمص سلاح های شیمیایی بدهیم، موشک های لیبیایی روسی الاصل مانند موشک هایی که ارتش بشار اسد د ر اختیار دارد [بدهیم]. از ما می خواهند نوار ویدئوئی را ضبط کنیم که در آن یک شخص اوکراینی با زبان روسی سخن می گوید. فکر نمی کنم این ایده خوبی باشد اما مبلغ مالی که پیشنهاد کرده اند؛ زیاد است.. نظر شما را می خواهم؟
جالب توجه این که تاریخ سند همزمان است با دوره ای که شایعه شد ارتش سوریه در حمص از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.
مجله آمریکایی فارن پالیسی اما چندی پیش خبر داده بود: وزارت امور خارجه آمریکا نامه ای را از سر کنسول آمریکا در استانبول دریافت کرده که در آن از استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیایی در محله البیاضه حمص در تاریخ بیست و سوم ماه گذشته سخن گفته شده است.
مجله مذکور به نقل از منبعی از دولت آمریکا می افزاید: منبع اطلاعاتی که کنسول آمریکا دریافت کرده جاسوس سوری سرتیپ احمد مصطفی الشیخ بوده که به ترکیه فرار کرده است و با اطلاعات آمریکا و اسرائیل همکاری دارد.
پایگاه اینترنتی "الحقیقة" دو ماه قبل از فرار مصطفی الشیخ، گزارشی را درباره وی منتشر کرده بود. در این گزارش آمده بود که اسرائیلی ها با وی در تماسند او را وادار به فرار کردند تا از اسراری که او در اختیار دارد آگاه شوند. وی به مدت 25 سال در مرکز پژوهش های علمی وزارت دفاع و سپس فرماندهی منطقه شمالی افسرامنیتی بود. 
الحقیقه می افزاید: طبق اطلاعات دریافتی از برخی منابع ترک او همچنین متخصص جنگ شیمیایی است. سرویس اطلاعات نظامی اسرائیل"امان" – بعد از فرار وی – تیمی را از کارشناسان " بنیاد بیولوژی" تل آویو  - وابسته به نخست وزیری رژیم صهیونیستی- به ترکیه فرستاد تا با او دیدار و اطلاعاتی را که در اختیار دارد دریافت کنند.
حال آیا ارتباطی میان مصطفی الشیخ و قطر و اطلاعاتی که وی به کنسول آمریکا داده بود، وجود دارد.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها