مخالف سوري فاجعه تروريستی حلب را محكوم كرد

مخالف سوري فاجعه تروريستی حلب را محكوم كرد
پنج‌شنبه 12 بهمن 1391 - 14:39

العالم - عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي ملي مخالفان نظام در داخل سوريه، فاجعه وحشتناك تروريستي شهر حلب را محكوم و تلاش غرب به سرگردگي آمريكا براي اجراي " آموزه هاي صهيونيستي " در کشورش را تقبيح كرد.

"احمد عسراوي" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: از نظر ما هرگونه كشتار و درگيري مسلحانه به ضرر جامعه سوري است و فاجعه حلب را اقدامي جنايتكارانه مي دانيم كه معتقدان به درگيري مسلحانه مرتكب آن شده اند.
رسانه هاي سوري ديروز، چهارشنبه گزارش ها و تصاويري از اقدامات هولناك گروههاي تروريستي موسوم به "جبهه النصره" منتشر کردند كه دهها نفر از افراد ربوده شده را  با شليك گلوله به قتل رسانده و اجساد آنها را در رودخانه انداخته بودند.
وي افزود: كساني كه درگيري مسلحانه پيشه كرده، راه را براي استفاده از سلاح و شكل گيري مبارزه مسلحانه فراهم كرده اند، همگي حلقه هاي يك زنجيرند؛ ما بر اين باوريم كساني كه راه حل نظامي در سوريه را انتخاب كرده اند، بيش از هر كسي مسئول اوضاع فعلی كشور هستند.
عسراوي به مسئوليت كشورهاي همسايه سوريه كه از طرف هاي درگير پشتيباني مي كنند نيز اشاره و خاطرنشان كرد: همه كساني كه به استفاده از سلاح در درگيري هاي سوريه تشويق مي كنند، به منافع ملي دمشق ضربه مي زنند.
اين مخالف سوري اظهار داشت: ما خواهان حل سياسي بحران هستيم و اين مساله را از همان ابتدا هم اعلام كرديم، زيرا تشويق به درگيري و كشتار در سوريه ناشي از منافع غرب و در راس آن ها آمريكا است و آنان آموزه هاي صهيونيستي را در سوريه پياده مي كنند.
وي افزود: همه كشورهاي غربي و كساني كه با آن ها همكاري مي كنند، اهميتي به منافع ملي مردم سوريه نمي دهند، به همين دليل ما وظيفه داريم در جستجوي راه حلي سياسي و نه نظامي براي برون رفت از بحران باشيم .
عضو دفتر اجرايي كميته هماهنگي ملي مخالفان نظام در داخل سوريه،تاكيد كرد كه از نظر ما راه حل نظامي نه در گذشته و نه در حال حاضر پذيرفته نيست و فقط باعث ويراني كشور مي شود.
عسراوي با تاكيد بر اين كه راه حل بحران سوريه بايد سوري باشد، خاطر نشان كرد: بازگشت به وضع سابق محال است و اگر اين مساله را به طور منطقي بپذيريم، خواهيم توانست راه حل هايي براي تغيير بيابيم.
30-21:42
26
 

پربیننده ترین خبرها