جای خالی آزادی بیان در مطبوعات بحرین

جای خالی آزادی بیان در مطبوعات بحرین
شنبه 14 بهمن 1391 - 21:58

العالم - یک روزنامه نگار بحرینی با تاکید بر نبود آزادی بیان و اندیشه در بحرین، از رژیم آل خلیفه خواست تا فرصتی را برای اظهارنظر مخالفان در رسانه های این کشور فراهم کند.

"احمد بوسطه" روز شنبه در گفت گو با شبکه خبری العالم  با تاکید بر این که آزادی بیان و اندیشه در بحرین وجود ندارد، اظهار داشت: در این کشور هیچ گونه آزادی وجود ندارد و مردم بحرین فقط سرکوب مداوم و خفه شدن صداها را از سوی رژیم آل خلیفه شاهد هستند.
بوسطه ضمن تاکید بر لزوم استقلال مطبوعات و دستگاه قضایی بحرین گفت: در بحرین فقط یک صدا شنیده می شود و آن هم صدای رژیم آل خلیفه است، زیرا این رژیم بر تمام دستگاه های مطبوعاتی و رسانه ای کشور تسلط دارد.
وی با اشاره به این که خفقان در بحرین به صورتی است که حتی روزنامه مستقلی مانند "الوسط" و خبرنگاران خارجی هم باید خود را در چارچوب سیاست های رژیم آل خلیفه قرار دهند، افزود: اگر رژیم بحرین مدعی وجود آزادی بیان در کشور است، به انقلابیون اجازه دهد تا روزانه نیم ساعت در تلویزیون ظاهر شده و حرف خود را بزنند.
روزنامه نگار بحرینی خاطرنشان کرد: تاکنون 90 نفر از فعالان عرصه مطبوعات و رسانه ها در بحرین از کار برکنار شده اند و ادعای رژیم آل خلیفه درخصوص  بازگشت آنها به سر کار، دروغی بیش نیست.
بوسطه در ادامه عدم اعتماد میان مردم و حاکمیت را نتیجۀ ریاکاری و دروغ پردازی رژیم آل خلیفه دانست و تاکید کرد: همین عدم اعتماد باعث شده مردم بحرین هیچ یک از وعده های آل خلیفه را باور نکنند.
وی با تاکید بر این که دعوت به گفت وگو در سایه سیاست های رژیم آل خلیفه غیرممکن است، افزود: رژیم آل خلیفه سعی می کنند اعتراض های مردمی را به اختلافات مذهبی و قومیتی نسبت دهند و بدین وسیله، خواسته های ملت را نادیده بگیرند.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها