شکنجه و تجاوز به معترضان در مصر

شکنجه و تجاوز به معترضان در مصر
سه شنبه 17 بهمن 1391 - 10:10

هنوز يك روز از فاش شدن ماجراي بر زمين كشيده شدن "حماده المصری" شهروند مصري توسط نيروهاي پليس نگذشته بود كه افشاي ماجرايي تازه، زمينه تنش ها بر ضد دولت مرسي را فراهم كرد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه السفير در شماره امروز خود نوشت: 27 تن از تظاهركنندگان مصري كه به سبب مشاركت در تظاهرات روز دوشنبه گذشته بازداشت شده بودند، در زندان تحت شكنجه قرار گرفته و در بازداشتگاه هاي سازمان امنيت مركزي در قاهره مورد تجاوز قرار گرفته اند.
اين روزنامه مصري در مقاله اي تحت عنوان "جنايت وحشتناك وزارت كشور مرسي" گواهي دو تن از كساني به دستور دادستاني آزاد شده بودند را منتشر كرد و از تجاوز دسته جمعي به بازداشت شدگان پرده برداشت.
به نوشته این روزنامه، "احمد محمد" و "محمود شمس" كه روز شنبه گذشته از زندان آزاد شده بودند، گواهي دادند كه "جشن شكنجه" به محض بازداشت آن ها توسط پليس آغاز شده بود و عناصر پليس در برخوردي خشونت بار با آن ها اقدام به ضرب و شتم آنها با پوتين هاي نظامي كرده و لباس بازداشت شدگان را از تنشان در آوردند و پيش از آن كه آنها را به اتوبوس انتقال به بازداشتگاه برسانند آن ها را بر روي زمين كشيدند.
"احمد محمد" گفت: پس از آن كه لباس هايم را در آوردند، مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند به طوري كه هيچ يك از اعضاي بدنم از ضربات در امان نماند. آنها سپس مرا به رود نيل انداختند. سعي كردم با شنا خود را از آب بيرون بكشم اما نيروهاي امنيت مركزي با تيربار اقدام به تيراندازي به سمت ما كردند به همين جهت تلاش كردم خود را زير آب نگه دارم.
احمد محمود، مدت زيادي زير آب نماند و سرانجام يك قايق او را از آب گرفت و با تن برهنه به پليس تحويل داد. احمد محمود در ادامه گفت: مرا تا خودروي نيروي امنيت مركزي بر روي زمين كشيدند و وقتي به پايگاه نيروي امنيت مركزي رسيديم، مرحله تازه اي از شكنجه را آغاز كردند، آنها 54 تن از بازداشت شدگان را با توهين و تحقير و ناسزا گويي شكنجه كردند و ما را مجبور كردند برهنه شويم.
احمد سپس فاش كرد نيروهاي امنيتي همچنان به ضرب و جرح بازداشت شدگان ادامه مي دادند و در بين نيروهاي امنيتي يك پزشك حضور داشت كه سعي مي كرد جلوي مرگ بازداشت شدگان را بگيرد و هرگاه بازداشت شدگان در آستانه مرگ قرار مي گرفتند، پزشك به نيروهاي امنيتي تذكر مي داد تا شكنجه را متوقف كنند.
پس از گذشت سه روز بسيار دشوار، بازداشت شدگان به جهنم ديگري تحت عنوان بازداشتگاه "الجبل الاحمر" منتقل شدند كه در آن اتفاقات وحشتناك تري رقم خورد.
احمد گفت: در اين بازداشتگاه نيروهاي امنيت مركزي به دستور افسران اقدام به آزار جنسي و تجاوز به ما كردند... نيروهاي امنيتي در حضور ديگر همكاران خود، بازداشت شدگان را مورد تجاوز قرار مي دادند و گاهي در تجاوز به يك شخص با يكديگر همكاري مي كردند.
از آن جا كه امكان تصور چنين مساله اي وجود نداشت، احمد ناچار شد در برابر دوربين، صحنه تجاوز را بازسازي كند و آثار شكنجه شديدي كه تمام بدنش را فراگرفته بود را براي دوربين آشكار كند، آثار شكنجه اي كه حتي اعضاي حساس بدنش را نيز در بر گرفته بود.
" محمود شمس " نيز گواهي داد كه براي فرار از گازهاي اشك آوري كه نيروهاي امنيتي شليك كرده بودند، خود را به رود نيل انداخته است تا از گلوله هاي پلاستيكي نيروهاي امنيتي در امان بماند اما نيروهاي امنيتي او را از آب گرفتند.
شمس تاكيد كرد: افسري كه سعي كرد به من آرامش و اطمينان خاطر دهد، پس از بازداشت نخستين كسي بود كه مرا زير ضربات خود گرفت، آن گاه نيروهاي امنيت مركزي بيش از دوساعت مرا زير ضربات خود گرفتند تا آن كه از هوش رفتم.
وي افزود: نيروهاي امنيتي سپس مرا تا خودرو نيروي امنيت مركزي كه داخل آن حدود 57 تن از تظاهر كنندگان بودند، بر زمين كشيدند، همه بازداشت شدگان از ناحيه سر و صورت زخمي بودند. در پايگاه "صلح " يكي از افسران به ما گفت: همه ما با هم برادريم. اما بعد از آن لباس هايمان را از تنمان در آوردند و با چوب و باتوم به جانمان افتادند و ما را نيمه لخت بر زمين رها كردند.
روزنامه التحرير كه اين گزارش را منتشر كرده است، با بيان اين كه اين گواهي، مربوط به گواهي دو تن از 50 تا 75 تن از بازداشت شدگاني 13 تا 27 ساله است، تاكيد كرد: گزارش هاي حقوقي ديگري وجود دارد كه از بازداشت 300 تظاهر كننده در سه ماه اخير خبر مي دهند، با توجه به اين كه هرگونه ارتباط و تماس با اين افراد قطع شده است، پيش بيني مي شود، اين افراد در معرض انواع شكنجه قرار گرفته باشند. اين در حالي است كه "محمد الجندي" عضو حزب جريان مردمي صبح ديروز بر اثر شكنجه، در بازداشتگاه جان سپرد.
26
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها