فروش کلیه؛ سرنوشت محتوم راه فقیران عربستان

فروش کلیه؛ سرنوشت محتوم راه فقیران عربستان
يکشنبه 22 بهمن 1391 - 16:31

العالم - افزايش فقر و فساد درعربستان سعودی ، موجب تنگنا و فشار روز افزون بر خانواده ها و روی آوردن آنها به فروش اعضای بدن شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، در سالهای اخیر آخرین راه برای خانواده های عربستانی و افراد فقیر فروش کلیه است تا از طریق آن علاوه بر پرداخت بدهی های کمر شکن ، برای چند صباح به زندگی خود ادامه دهند.
این درحالیست که این کشورجزو ثروتمندترین کشورهای منطقه و بزرگترین صادرکننده نفت در جهان  است .
" ف.ش" شهروند عربستانی است که اخیرا به دلیل بالارفتن میزان بدهی بانکی و ناتوانی در پرداخت آن به فروش کلیه روی آورده و آن را به مزایده گذاشته است.
این شهروند سعودی که بازنشسته دولتی است ، مانند هزاران تن دیگر از هموطنان خود، از فقر در رنج و عذاب است و به دلیل بیکاری و افزایش بدهی و ناتوانی در پرداخت بدهی دچار یاس و ناامیدی شده است.
(ف.ش) می گوید که بازنشسته و بالغ بر 300 هزار ریال قرض دارد، درحالی که  حقوق ماهیانه اش 7 هزار ریال است که 5 هزار ریال آن برای ادای وام های بانکی و اقساط پرداخت می شود و باقیمانده حقوق کفاف تامین معاش هفت سر عائله وی را نمی دهد.
شنیدن خبرهایی مبنی بر تمایل افراد برای فروش کلیه این روزها در عربستان سعودی به موضوعی فراگیر تبدیل شده و در گوشه و کنار شهرها آگهی های دیواری بسیاری در این ارتباط دیده می شود.
مردم در ماههای گذشته تظاهرات گسترده ای علیه حاکمان عربستان برگزار کرده و در آن علاوه بر تقاضای کناره گیری آل سعود ، خواستار اقدامهای سریع و عملی برای رفع مشکلات ، برچیدن فقر و کوتاه شدن دست اعضای خاندان آل سعود از ثروت های نفتی کشورکرده اند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها