ابعاد خیانت به مخالفان سوریه از زبان یک فرمانده

ابعاد خیانت به مخالفان سوریه از زبان یک فرمانده
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 10:19

العالم - فرمانده یکی از گروه‌های مسلح در سوریه با ابراز تاسف شدید از بحران این کشور و فساد گروه موسوم به ارتش آزاد تاکید کرد؛ به مخالفان خیانت شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابومحمود" فرمانده یکی از گروه‌های مسلح در شهر "اطمه" (شمال غرب سوریه)، فرماندهان گروه موسوم به ارتش آزاد را به سرقت "انقلاب" و "خیانت" متهم کرد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت؛ سرگذشت این نظامی فراری شبیه داستان تمام کسانی است که در مناطق آشوب زده سوریه و در ابتدای بحران ها علیه نظام بشار اسد سلاح به دست گرفتند؛ اما بعد از مدتی به دلیل خشم و نفرت از فساد موجود میان فرماندهان "ارتش آزاد" از ادامه جنگ منصرف شدند.
ابواحمد می گوید: کسانی که خود را فرمانده می نامند ما را جلو می انداختند تا کشته شویم، و خودشان در پشت صحنه می ماندند و فقط برای جمع کردن غنیمت در صحنه ظاهر می شدند و هنوز هم همین افراد در راس "ارتش آزاد" قرار دارند.
وی ادامه داد: آنها (فرماندهان گروه‌های مسلح و تروریستی) از هرجا که عبور می کنند هرآنچه را قابل حمل باشد سرقت و غارت می کنند تا همین جا (در سوریه) یا در ترکیه بفروشند؛ از اتومبیل گرفته تا وسایل خانه و بنزین و عتیقه جات... هرچه را که تصور کنید!
ابواحمد به عنوان مثال نام ده نفر از سران گروه های مسلح در استان ادلب و شهر حلب را ذکر می کند؛ از جمله آنها افسر یکی از گروه موسوم به عقاب های دمشق است که به سارق آپارتمان‌های حلب مشهور شده؛ آپارتمانهایی که ساکنانش از آن هجرت کرده اند  .. همچنین فرمانده یک گردان صد نفره نیز اسلحه و ماشین ها و حتی مرکز فرماندهی اش را در مرکز باب الهوی به فروش رساند تا بتواند دو خانه مجلل بنا کند و همسر سوم اختیار کند! .. و یا کسی که قبل از آغاز جنگ سوریه در اطمه صنعتگری ورشکسته بود اما به دلیل کمک رسانی به ارتش آزاد و فراهم کردن امکان ورود تروریست ها به داخل کشور، امروز صاحب نمایندگی فروش خودروهای گرانقیمت است.
ابواحمد مشکل اصلی را حامیانی دانست که در خارج از سوریه از این افسران دروغین پشتیبانی می کننند.
وی که مردی سی و چند ساله است فرمانده یک گروهان 35 نفره به نام گردان 309 بود که مقر آن در مجموعه ای از چادرهای میان درختان زیتون قرار داشت.
ابواحمد می افزاید: هنگام درگیری ها برای ما مهمات و سلاح ارسال می شد و فرماندهان (تروریست ها) زمانی که در حلب بودیم ما را مثل گوسفند به قتلگاه می فرستادند، درحالی که حتی به اندازه سد جوع غذا در اختیار نداشتیم.
ابواحمد با ابراز تاسف از اعمال گذشته خود می گوید: ما برای چه می جنگیم و کشته می شویم؟ به خاطر کشورمان یا به خاطر این دزدهای سوریه؟
وی با تأکید بر اینکه دیگر به هیچکدام از گروه های مسلح نخواهد پیوست، اظهار داشت: گردانی که شریف و مناسبم باشد پیدا نکرده ام؛  کسانی هم که به نام اسلامگرایان (وهابی ها و سلفی ها) درحال جنگ در سوریه هستند دینشان با اسلامی که من می شناسم متفاوت است.
در این بین شماری از نیروهای ابواحمد فرار کرده اند، و تعدادی نیز به روستا های خود رفته و کاری در پیش گرفته اند.

پربیننده ترین خبرها