آنتی وار: جنگ آمریکا در افغانستان ادامه می یابد

آنتی وار: جنگ آمریکا در افغانستان ادامه می یابد
چهارشنبه 25 بهمن 1391 - 12:48

پایگاه خبری "آنتی وار" در مقاله ای نوشت: بر خلاف اظهارات اوباما مبنی بر پایان یافتن جنگ افغانستان در سال 2014 ، شواهد نشان دهنده تداوم جنگ افغانستان است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در سخنرانی سالانه اش اولویت های دوره جدید خود را در چهار سال آینده تشریح کرد؛ یکی از این اولویت ها جنگ افغانستان بود. اوباما در این اظهارات از بازگشت 34 هزار نظامی آمریکایی تا اوایل سال 2014 از افغانستان خبر داد.
اوباما با اشاره به اینکه نظامیان آمریکایی به وطن باز می گردند و وظایف امنیتی به نظامیان افغانی محول می شود، مدعی شد که جنگ افغانستان رو به پایان است و روند تدریجی خروج نظامیان آمریکایی همچنان ادامه خواهد داشت.
آنتی وار نوشت، اظهارات اوباما درحالی مطرح می شود که آمریکا در حال حاضر 66 هزار نظامی در افغانستان دارد و با خروج 34 هزار نظامی بازهم در سال 2014 نیمی از نظامیان آمریکایی در افغانستان باقی خواهند ماند.
آمریکا عملیات‌های رزمی خود در افغانستان را تا آخر سال ۲۰۱۴ پایان خواهد داد، اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد نیروی آمریکایی در افغانستان پس از این سال باقی خواهند ماند.
در واقع اگر اوباما به وعده خود عمل کند و این نظامیان افغانستان را ترک کنند، آنگاه تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان به آن زمانی خواهد رسید که اوباما سکان ریاست جمهوری را به دست گرفته بود.
اوباما به محض به قدرت رسیدن تعداد نظامیان این کشور در افغانستان را سه برابر کرد.
اما با همه اینها ماهیت وضعیت افغانستان پس از 10 سال حضور نظامی آمریکا در این کشور به گونه ای نیست که نظامیان افغان بتوانند عهده دار مسئولیت های امنیتی باشند؛ طالبان و القاعده نیز گرچه ضعیف تر شده اند اما همچنان حضور پر رنگی دارند؛ در واقع خود آمریکایی ها اذعان دارند که جنگ افغانستان به پیروزی منتهی نشده است و باید گفت بر خلاف اظهارات اوباما جنگ در افغانستان همچنان ادامه خواهد داشت البته شاید با نظامیان کمتر.
حمله هواپیماهای بدون خلبان آمریکایی که از افغانستان و پاکستان به یمن گسترش یافته است و سیاست های آمریکایی ها در قبال استفاده از این ابزار کشنده که هیچ تفاوتی بین نظامی، غیر نظامی و شبه نظامی قائل نیست هم نشان دهنده تداوم سیاست های جنگ طلبانه دولت اوباما است.
استفاده از این هواپیماها که موجی از احساسات ضد آمریکایی را در پاکستان و افغانستان به همراه داشت در یمن هم بسیار گسترش یافته است؛ جنایات آمریکایی ها  در یمن به حدی شدت یافته که حتی هرج و مرج انقلابی اوضاع یمن باعث پوشش این حملات نشده است و مردم یمن نیز بسیار خشمگین شده اند.
حملات هواپیماهای بدون خلبان در یمن به حدی سازمان یافته و هدفمند انجام می شود که مسئولان یمنی همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا این حملات را پنهان کنند؛ از این رو پس از هر حمله ای صرف نظر از اینکه حقیقت چه بوده است، مسئولان یمنی قربانیان را اعضای القاعده معرفی می کنند، حتی اگر قربانی دختربچه ای خردسال باشد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها