انتقاد از رژیم سرکوبگر بحرین درسمینار لندن

انتقاد از رژیم سرکوبگر بحرین درسمینار لندن
پنج‌شنبه 26 بهمن 1391 - 11:39

العالم- شرکت کنندگان در همایش " انقلاب ، اهداف و سرآغازها " در لندن تاکید کردند که رژیم حاکم بر بحرین طی دو سال گذشته هیچگاه روش های سرکوبگرانه خود علیه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را تغییر نداده است.

به گزارش خبرنگار شبكه خبري العالم، شركت كنندگان در اين همایش خواستار تشكيل هيات مستقل براي تحقيق درباره موارد نقض حقوق مردم از سوي رژيم بحرين و بازخواست مسئولان آن شدند.
" اريك ايوبري"  عضو كميته حقوق بشر شوراي لردهاي انگليس در حاشيه اين سمينار به گفتگوي دستگاه حاكم بحرين و جريان هاي مخالف در اين كشور اشاره كرد و به شبكه العام گفت: معتقدم كه اين گفتگوها ثمري در زمينه تحقق مطالبات مردم ندارد.
وي با اشاره به اینکه رژيم محورها ومقاصد خاص خودش را دارد؛ لذا گفتگو به نتيجه نمی رسد، خاطرنشان كرد: مخالفان بحريني تاكيد كرده اند كه بحث وگفتگوها بايد شامل انتخاب نخست وزير با راي و اراده مردم و همچنين ايجاد نظام مشروطه سلطنتي و پارلماني باشد تا در راستاي دموكراسي و مردم سالاري گام بردارد؛ اما اين امر در گفتگوها مطرح نشده است.
"فريده غلام اسماعيل " رئيس دفتر مسائل زنان بحرين نيز به شبكه العالم گفت: وقتي اين همه اقدامات انتقامجويانه عليه بيش از نيمي از ملت بحرين از سوي رژيم حاكم صورت مي گيرد بايد نيروها و جريان هاي مخالف و مردمي در برابر آن ايستاده و اطلاع رساني كنند.
وي افزود: بايد رژيم آل خليفه را به تغيير رفتار با معترضان، برخورد منصفانه با زنان بحريني وادار و بر بازخواست عاملان نقض حقوق مردم پافشاري كرد.
اين سمينار همچنين از كشورهاي غربي انتقاد كرد كه به ارزش هاي دموكراتيك و حقوق بشر به هنگام ترسيم سياست خارجي بي توجه هستند و منافع اقتصادي خود در منطقه را ترجيح مي دهند.
شركت كنندگان همچنین خواستار فراخوان بين المللي براي فشار به رژيم منامه به منظور پاسخ جدي و واقعي به خواسته هاي مردم براي اصلاحات سياسي و اذعان به حقوق مشروع ملت شدند.
fz-13-16:55
 

پربیننده ترین خبرها