تظاهرات بحرین، در دو سال گذشته بی سابقه بود

تظاهرات بحرین، در دو سال گذشته بی سابقه بود
شنبه 28 بهمن 1391 - 23:19

منامه (العالم)- فعال بحرینی حاضر در جمع تظاهرکنندگان این کشور، تظاهرات و راهپیمایی های اخیر مردم بحرین و درگیری های میان آنان و نیروهای رژیم بحرین را در طول دو سال گذشته بی سابقه دانست.

سيد باقر روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: ائتلاف جوانان بحرینی دیروز خواهان حرکت گسترده مردم بحرین به سوی میدان الشهداء شد و دو راه پیمایی گسترده در داخل روستاهای الدیه و السنابس به سمت میدان الشهداء برگزار شد.
وی اظهار داشت: نیروهای رژیم آل خلیفه به شدت راهپیمایی بحرینی ها را با سلاح های ممنوعه بین المللی سرکوب کرده و درنتیجه راهپیمایان به داخل روستاهای الدیه و السنابس عقب نشینی کردند.
سيد باقر گفت: درعین حال، راه پیمایی دیگری از میدان القدم به سمت میدان الشهداء شروع شد که این راه پیمایی نیز با سرکوب گسترده نیروهای امنیتی آل خلیفه روبرو شد.
وی ادامه داد: در روستاهای الدیه و السنابس، انقلابیون علیرغم سرکوب شدید از سوی نیروهای امنیتی بحرینی، بار دیگر به خیابان اصلی بازگشتند و این بار جوانان انقلابی هدف تیراندازی با گلوله های ساچمه ای قرار گرفتند.
سید باقر با اشاره به اتهام مسئولان بحرینی به انقلابیون مبنی بر حمله به نیروهای امنیتی گفت: تصاویر ویدئویی نشان می دهد که مزدوران رژیم بحرین، سرکوب را آغاز کردند و در این باره جای تردیدی وجود ندارد.
وی افزود: تصاویر ویدئویی نشان می دهد که مزدوران آل خلیفه به شکل جنون آمیز به سرکوب راه پیمایان و انقلابیون اقدام کردند و آن ها را با گازهای سمی و اشک آور هدف حمله قرار دادند.
این فعال و انقلابی بحرینی اتهام سميره رجب وزیر بحرینی به جوانان این کشور مبنی بر متوسل شدن به خشونت را رد کرد و گفت اگر مزدوران به جوانان اجازه می دادند که به طور مسالمت آمیز به سمت ميدان شهداء حرکت کنند، حتی یک نفر هم مجروح نمی شد.
وی افزود: نیروهای امنیتی بحرین و مزدوران آل خلیفه به طور وحشیانه به جوانان حمله کردند و آنان نیز برای دفاع از خود مجبور به پرتاب سنگ به سوی نیروهای امنیتی شدند.
سيد باقر در ادامه، سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی رژیم بحرین را مهره ای سوخته در نظام آل خلیفه دانست که به دروغگویی معروف شده و در نزد مردم بحرین به ضرب المثل تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: همه خیابان های مرکز شهر بسته است و تنها یک جاده باز است و مسئولان بحرینی بدین شکل می خواهند به جهانیان وانمود کنند که اوضاع در بحرین، طبیعی و امن است.
16-13:43
 

پربیننده ترین خبرها