سرکیسیان بار دیگر رئیس جمهور ارمنستان شد

سرکیسیان بار دیگر رئیس جمهور ارمنستان شد
سه شنبه 1 اسفند 1391 - 08:45

نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری که بامداد سه‌شنبه انتشار یافت نشان می‌دهد که سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری این کشور با بیش از 58 درصد آراء دوباره انتخاب شده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه از ایروان اما این انتخاب مجدد با اعتراض رقیب اصلی سرکیسیان روبرو شد و وی ادعا کرد که تخلف صورت گرفته است .
کمیسیون مرکزی انتخابات گفت: شمارش آرای تمام حوزه ها به دنبال رای گیری روز دوشنبه نشان داده است که رفیع هوانیسیان وزیر خارجه سابق ارمنستان 75/36 درصد آرا را کسب کرده است اما هوانسیان تاکید دارد که وی برنده واقعی انتخابات بود و از سرکیسیان خواست شکست خود را بپذیرد.
رئیس جمهور ارمنستان با چالش‌های عمده‌ای مواجه است که شاید مهمترین آن درگیری این کشور با جمهوری آذربایجان بر سر مساله قره باغ باشد که پیش از استقلال؛ درگیری‌های بسیاری را میان باکو و ایروان باعث شده بود.
روابط با ترکیه و جذب سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه اقتصادی نیز ارمنستان تقریباً فقیر را با چالش‌های عمده‌ای مواجه کرده است و نوع مدیریت این کشور می‌تواند از فشارهای موجود در این زمینه بکاهد. بیشتر درآمدهای این کشور صرف توسعه بخش نظامی می‌شود در حالی که رقیب این کشور در مساله بودجه به دلیل بالا رفتن بهای جهانی نفت هیچ مشکلی ندارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها