حکم پانزده سال زندان برای شاعر معترض قطری

حکم پانزده سال زندان برای شاعر معترض قطری
دوشنبه 7 اسفند 1391 - 17:03

العالم - دادگاه تجدید نظر قطر " محمد بن راشد العجمی " شاعر سراینده قصیده حاوی انتقاد از حکومت قطر و تقدیر از انقلاب تونس را به پانزده سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم ، " محمد نجیب النعیمی "، وکیل این شاعر قطری با اشاره به اینکه  بر اساس رای دادگاه تجدید نظر، حکم قبلی مجازات العجمی به 15 سال زندان کاهش یافت، افزود : به این حکم نیز اعتراض خواهد کرد.
وی حکم حبس ابد را که در نهم آذرماه امسال در باره العجمی به اتهام تحریک علیه رژیم ، اهانت به ولیعهد و اقدام علیه حکومت ، صادر شده بود، سیاسی توصیف کرد.
النعیمی اظهار کرد، هیچ دلیل قانع ‌کننده‌ای وجود ندارد که العجمی به سبب شعری که در ملاء عام آن را قرائت کرده است، محاکمه شود.
محمد العجمی در شعری تحت عنوان "قصیدة الیاسمین" به تمجید از انقلاب مردم تونس ضد رژیم بن علی پرداخت و آرزو کرد که این تغییر به دیگر کشورهای عربی نیز برسد.
شاعر قطری در این شعر می گوید که " در مقابل سران سرکوب‌گر، همه ما تونس‌هستیم."
العجمی همچنین به رژیم‌های عربی هشدار می‌دهد که پایگاه‌های آمریکا نیز نمی‌تواند آنها را در برابر حرکت مردم نجات دهد.
فعالان سیاسی در قطربازداشت ومحاکمه العجمی را داراي ابعاد سياسي دانسته و آن را حاوي پيامی به مردم اين كشور دانستند که در صورت اعتراض مسالمت آميز، سرنوشت همه معترضان مانند العجمي خواهد بود.
درعین حال مخالفان رژیم حاکم بر دوحه اعتقاد دارند که  اینگونه اقدامات نظیر آنچه که در سایر کشورهای عربی روی داد ، نمی تواند صدای آزادیخواهان را خفه کند و تنها ممکن است زمان اندکی پیوستن مردم قطر به بیداری اسلامی را به تاخیر بیاندازد.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها