پادشاه بحرین در گفت وگوی ملی شرکت نمی کند

پادشاه بحرین در گفت وگوی ملی شرکت نمی کند
شنبه 12 اسفند 1391 - 13:01

در حالی که مخالفان رژیم آل خلیفه خواستار حضور نمایندگانی از این رژیم به عنوان طرف اصلی گفتگوهای برگزار شده از سوی دولت با هدف تضمین نتیجه بخش بودن آن هستند، دیوان پادشاهی بحرین اعلام کرد هیچ نماینده ای از سوی پادشاه در ابن گفتگوها حضور ندارد.

"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر دیوان پادشاهی بحرین، دیروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پاسخ به شبهه به وجود آمده درباره حضور نمایندگان در گفتگوها و حمایت از برگزاری گفتگوهای توافق ملی، باید گفت که عدم حضور نماینده پادشاه بحرین در گفتگوهای ملی، حقیقتی غیر قابل تردید است.
وزیر دیوان پادشاهی بحرین افزود: در حقیقت هر کدام از گروههای شرکت کننده در گفتگوها نماینده بخشی از جامعه سیاسی و نهادهای مرتبط با آن یعنی قوه مقننه و مجریه است و وزرای شرکت کننده در این گفتگوها نیز دارای حقوق و مسئولیت هایی کاملا برابر با سایر گروهها هستند.
وی خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری بحرین وظیفه برگزاری و تنظیم گفتگوها و همچنین ارسال نتایج مورد توافق در آن به پادشاه را به عهده دارد که قرار است پادشاه این نتایج را از طریق نهادهای قانونی کشور برای اجرا ابلاغ نماید.
یادآور می شود مخالفان رژیم آل خلیفه در بحرین که از 14 فوریه 2011 قیام مردمی شان را آغاز کرده اند، در ابتدا خواستار مشارکت نظام در گفتگوها بودند. پس از آن بر ضرورت نماینده ای از پادشاه یا حکومت در این گفتگوها تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها