اعتراض مصری ها به سفر وزیر خارجه آمریکا

اعتراض مصری ها به سفر وزیر خارجه آمریکا
شنبه 12 اسفند 1391 - 17:57

همزمان با ورود جان کری به قاهره، جنبش مصری "به پا خیزید" با صدور بیانیه ای، از مردم مصر خواست در محکومیت سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور، مقابل سفارت واشنگتن در قاهره تظاهرات کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این جنبش امروز شنبه در بیانیه خود، جوانان مصری را "انقلابیون آزاده و شهروندان وفادار به مصر و مخالف فشارهای آمریکا" توصیف کرد و از آنها خواست در این تظاهرات ضد آمریکایی شرکت کنند.
از سوی دیگر "حمدین صباحی" نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری و رهبر جریان مردمی مصر و "محمد البرادعی" رئیس حزب الدستور، پیشتر اعلام کردند که با جن کری وزیر خارجه آمریکا دیدار نمی کنند.
دکتر عزازی علی عزازی عضو هیئت امنای جریان مردمی در این خصوص تصریح کرد که تصمیم فقدان دیدار صباحی با  جان کری، در نشست هئیت امنای جریان مردمی و در مخالفت با دخالت آمریکا در امور مصر اتخاذ شده است.
محمد الجیلانی دبیرکل جنبش "حشود" نیز در بیانیه ای ضمن متهم کردن آمریکا، عربستان و قطر به تلاش برای تخریب جهان اسلام به واسطه وهابیون تندرو، از علاقه مندان به استقلال و ثبات مصر و مخالفان فشارهای آمریکا بر انقلابیون بحرینی خواست در محکومیت سفر کری به مصر، مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کنند.
سفارت آمریکا در مصر اعلام کرده است که این سفارتخانه فردا یک شنبه به علت سفر جان کری به مصر تعطیل است.
یکی از مقامات مجلس سنای آمریکا نیز اعلام کرده که تهدیدات امنیتی ناشی از سفر کری به قاهره باعث شده است سفیر آمریکا در مصر، توصیه افسر امنیتی آمریکایی را برای تعطیلی این سفارتخانه در روز یک شنبه بپذیرد.
این سفارتخانه در حالی فردا تعطیل می شود که تعدادی از گروه های سیاسی و تشکل های جوانان مصری از مردم خواسته اند در محکومیت سفر کری به مصر، مقابل وزارت خارجه این کشور تظاهرات کنند.
وزارت خارجه مصر دو کیلومتر با ساختمان سفارت آمریکا در قاهره فاصله دارد و هر دو در نزدیکی میدان التحریر قرار دارند، اما شواهد حکایت از آن دارد که آمریکا از ترس گسترش تظاهرات مصری ها و انتقال آن از مقابل وزارت خارجه به سفارت واشنگتن، تصمیم به تعطیلی آن گرفته است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها