دخالت اخوان روزنامه های مصری را به تعطیلی کشاند

دخالت اخوان روزنامه های مصری را به تعطیلی کشاند
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 10:04

مسئولان برخی از روزنامه های مخالف دولت مصر، اخوان المسلمین را به ایجاد مشکل برای این روزنامه ها متهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "السفیر" لبنان، به تازگی برخی از روزنامه های مخالف دولت مصر با مشکلاتی از قبیل اعتراض و تحصن کارکنان خود مواجه شده اند؛ به گفته مسئولان این روزنامه ها، اخوان المسملین در پشت پرده این مشکلات قرار دارند.

"حسن بدیع"، معاون سردبیر روزنامه الدستور که یکی از روزنامه های قدیمی این کشور است، می گوید: مسئولان روزنامه الدستور قصد دارند به دلیل رخنه اخوان المسلمین در مطبوعات و سیاست های خبری آنها، این روزنامه را تعطیل کنند.
وی افزود: شماری از روزنامه نگارانی که به تازگی با روزنامه همکاری خود را آغاز کرده اند، وابسته به اخوان المسملین هستند.
معاون روزنامه الدستور هدف عوامل پشت پرده نفوذ به روزنامه را اعمال فشار بر مسئولان روزنامه برای فروش حق امتیاز یا توقف انتشار روزنامه عنوان کرد.
بدیع تاکید کرد: روزنامه نگاران مزبور اعلام کرده بودند که با سیاست های اخوان المسلیمن مخالفند، اما پس از ورود به روزنامه، عکس ادعای آن ها ثابت شد و آنها آغازگر تحصن روزنامه نگاران این روزنامه شدند.
وی همچنین از تلاش برخی سرمایه داران وابسته به اخوان برای خرید حق امتیاز روزنامه الدستور خبر داد.
روزنامه الصباح نیز با مشکل مشابهی دست وپنجه نرم می کند؛ کارکنان این روزنامه نیز دست به تحصن هایی زده و علیه "وائل الابراشی" سردبیر روزنامه شکایت کرده اند.
"احمد بهجت"، صاحب امتیاز روزنامه، اعلام کرد که قصد تعطیلی روزنامه را دارد، اما با مشورت با سندیکای روزنامه نگاران مصر از تصمیم خود صرف نظر کرده است.
روزنامه "وتو" (فیتو) به نوعی دیگر در معرض رخنه اخوان المسلمین قرار گرفته است.
به گفته سردبیر این روزنامه، واحدهای سایبری اخوان سایتی مشابه این سایت را به گونه ای طراحی کرده اند که هر کس سایت روزنامه را در گوگل جستجو کند سایت تقلبی باز می شود؛ این سایت تقلبی حاوی اخباری در حمایت از اخوان المسلمین است.

به نوشته السفیر جدیدترین مورد از فشارهای اخوان المسملین بر رسانه های خبری مخالف، به سایت خبری "صدی البلد" مربوط می شود.
سعید شعیب ،سردبیر سابق این سایت، در نامه ای به سندیکای روزنامه نگاران مصر اعلام کرده که توقف همکاری اش با این سایت بر اساس توافق انجام شده میان "محمد ابوالعینین"، صاحب امتیاز روزنامه و اخوان المسلمین بوده است.
به گفته وی اخوان المسلمین توقف تحصن کارکنان شرکت ها و کارخانجات متعلق به ابوالعینین را مشروط به برکناری وی کرده بود، زیرا مواضع وی مخالف اخوان است.
شعیب دراین زمینه مدعی شد: به محض توقف همکاری ام با سایت، اعتراضات در کارخانه ها و شرکت های ابوالعینین متوقف شد.

پیش از این نیز برخی از روزنامه نگاران باسابقه مصری تاکید کرده بودند که اخوانی ها قصد دارند همه رسانه های این کشور را به قرق خود درآورده و در این مورد از هیچ رویکردی فروگذار نمی کنند، تهدید، تطمیع و تحریک به شورش و تحصن به همراه نفوذ دادن عوامل خود به رسانه های باسابقه مصری به همراه کمک گرفتن از سازمان اطلاعات مصر، از جمله شگردهای اخوان برای سرکوب صدای مخالفان است.

پربیننده ترین خبرها