فعال مصری:

ناامن کردن مصر به هدف اخلال در انتخابات

سه شنبه 15 اسفند 1391 - 22:49

قاهره (العالم)- یکی از اعضای حزب آزادی و عدالت مصر، هدف برخی طرف ها از دامن زدن به اختلافات این کشور و ایجاد ناامنی را مختل کردن روند انتخابات آینده مصر دانست.

"حامد مختار" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم، با اشاره به حوادث امروز پورت سعید، گفت: شاهد وقایع تاسف باری بعد از صدور رای دادگاه در پورت سعید و سایر شهرها بودیم که دلیل چنین حوادثی برخوردار نبودن برخی جریان ها از بینش روشن و بی توجهی به لزوم تحکیم نظام قانون مدار است.

و ی با تاکید بر این که حوادث پورت سعید نتیجه سردگمی سیاسی و همصدا نبودن جریانات مختلف باهم است، افزود: مردم می خواهند حقیقت را درباره قتل 72 شهروند در سال گذشته در پورت سعید و دیگر کشته شدگان درگیری های اخیر بدانند.
مختار خاطرنشان کرد: برخی گروهها تلاش کردند با القای عجز مقامات دولتی از حل این مشکل، به آن ابعاد سیاسی بدهند و همین امر باعث خشم مردم و ایجاد درگیری های شدید بین آنها و نیروهای پلیس شد.
این فعال سیاسی مصر افزود: عوامل دیگری نیز در شدت گرفتن این بحران تاثیر داشت که از آن جمله می توان به نبود اعتماد بین اقشار مختلف مردم و دستگاه قضایی و نیز اختلاف نظر درباره ساز وکارهای مربوط به اداره کشوراشاره کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، دشمنی دیرینه میان اهالی برخی مناطق با دستگاه امنیتی کشور باعث شده که پس از رخ دادن هر حادثه ای، مردم وزات کشور یا مدیران امنیتی استانهای مختلف را هدف انتقادهای خود قرار دهند که باید با نگاه عقلانی به ابعاد حوادث، راهی برای برون رفت از این بحران پیدا کنیم.
مختار با تاکید بر این که حزب آزادی و عدالت خواهان استقلال قوا و تحکیم نظام قانون مدار و قصاص قاتلان کشته شدگان سال گذشته و امسال پورت سعید است، گفت: باید در این زمینه تحقیقات دقیقی صورت گرفته و دادگاهی عادلانه تشکیل شود تا عاملان این جنایت به سزای عمل خود برسند.
 از ماه ژانویه و بعد از صدور حکم اعدام برای متهمان قتل 72 تماشاچی مسابقه فوتبال در پورت سعید موجی از اعتراضات در این شهر شکل گرفت که هراز گاهی شعله ور می شود.
3/5- tok

پربیننده ترین خبرها