دیدارهای محرمانه "اخوان" با بازماندگان رژیم سابق

دیدارهای محرمانه
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 21:00

سران اخوان المسلمین با کارگزاران حزب ملی منحله مصر در استان اسکندریه دیدار کردند تا مقدماتی برای انتخابات آینده پارلمانی در این کشور فراهم کنند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریه الیوم السابع در شماره روز یک شنبه خود خبری با عنوان "معامله اخوان المسلمین و بازماندگان رژیم سابق در اسکندریه برای مقابله با حزب النور در انتخابات" منتشرکرد.

نشریه الشروق در شماره امروز خود، گزارشی در این خصوص با عنوان "حکایت کامل دیدارهای سران اخوان المسلمین با کارگزاران و رهبران حزب ملی منحله مصر در اسکندریه" منتشر کرد که در حقیقت تاکیدی است بر اطلاعات منتشر شده در الیوم السابع و نیز ثابت می کند که تکذیب مکرر این مسئله از سوی اخوان المسلمین دلیل بر صدق مطالبی است که سه روز پیش منتشر گردید.

الشروق در واقع همان خبر را همراه با اظهارات رهبران سابق حزب ملی منحله مصر منتشر کرد و نوشت: "در حالی که سران اخوان و بازوی سیاسی آن، یعنی حزب آزادی و عدالت، اخبار مربوط به دیدارهای محرمانه سران این جماعت با رهبران و نمایندگان حزب ملی منحله مصر را تکذیب کردند، الشروق از دو دیدار قطعی در اسکندریه خبر می دهد که دیدار نخست در اواسط ژانویه و دیدار دوم 25 فوریه گذشته صورت گرفت."

نشریه "الوطن"نیز مطلبی با عنوان " جزئیات دیدارهای محرمانه اخوان المسلمین  با نمایندگان حزب ملی منحله مصر در اسکندریه" منتشر کرد و بر صحت خبر الیوم السابع درباره دیدار مهندس حسن مالک کارگزار برجسته اخوانی با نمایندگان سابق و کارگزاران حزب ملی منحله در استان اسکندریه تاکید ورزید.

الوطن نوشت: "سران اخوان المسلمین با احتیاط و با استفاده از وضعیت ناگوار برخی رهبران حزب ملی منحله، سعی می کنند نمایندگان این حزب را با دادن وعده های مادی در جهت پیشبرد اهداف خود به کار گیرند.

این نشریه تاکید کرد که بر اساس اطلاعات منتشر شده، دو دیدار با فاصله 45 روز بین رهبران حزب ملی منحله و سران جماعت اخوان المسلمین در اسکندریه به ریاست حسن مالک و باهدف تامین منافع اخوان المسلمین صورت گرفته است.

بر اساس این اطلاعات نخستین دیدار در منزل اسامه النجار یکی از اعضای کمیته تحت رهبری مالک، بین کارگزاران حزب ملی منحله و نمایندگان ریاست جمهوری با عنوان "آشتی و صراحت" با هدف پایان دادن به تنش در روابط فیمابین صورت گرفته است.

دیدار دوم با ابتکار "راغب ضیف الله" عضو سابق پارلمان حزب ملی منحله برگزار گردید و تعدادی از سران حزب ملی و مالک و همکارانش در آن حضور داشتند.
 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها