دلیل حمله گروه های مسلح به شهر "الرقه" در سوریه

پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 17:55

وزیر اطلاع رسانی سوریه دلیل حمله تروریستی به شهر مرزی "الرقه" را کاستن از فشارهای وارد شده به عناصر مسلح در دیگر مناطق این کشور دانست.

"عمران الزعبی" در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد: حمله (تروریستها) به شهر الرقه (نزدیک مرز ترکیه) برای کاستن فشارهای وارد شده بر گروه های مسلح در بقیه مناطق سوریه اجرا شده است.
الزعبی تأکید کرد: عملیات نیروهای ارتش همچنان در ادلب ادامه دارد، و تاکنون تلفات زیادی به گروه‌های مسلح که اکثراً اتباع خارجی هستند ، وارد کرده شده است.
الزعبی گفت : حمله عناصر گروهک جبهه النصره (وابسته به القاعده) به شهر الرقه پس از شکست های پیاپی دیگر گروه های مسلح صورت گرفته است.
الزعبی خاطرنشان کرد: استقرار عناصر این گروهک در شهر الرقه موقتی است، و به زودی از این شهر رانده خواهند شد  .
"محمد ضرار جمو" نویسنده و کارشناس سیاسی سوری در مصاحبه با العالم گفت: شهر الرقه به زودی تحت کنترل کامل ارتش قرار خواهد گرفت، و حمله افراد مسلح به این شهر نه تنها لطمه ای به ارتش وارد نکرده بلکه ارتش را در اجرای عملیاتش مصمم تر کرده است .
شهر الرقه در طول بحران سوریه صحنه درگیری نبود، ولی در چند روز گذشته درگیری‌های سنگینی در این شهر صورت گرفت. چند منطقه این شهر اکنون در دست تروریستها قرار دارد.
"عبدالله منینی" پژوهشگر و کارشناس سیاسی سوری نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: با توجه وجود چند گذرگاه در مرز سوریه و عراق، عناصر القاعده قبلا حضور گسترده ای نزدیک مرزهای دو کشور داشتند .
منینی افزود : گروه های مسلح مستقر در مرزهای عراق و سوریه  با استفاده از این گذرگاه ها خصوصاً گذرگاه الیعربیه حملاتی را در خاک عراق اجرا می کردند، و همچنین کمک های نظامی خود را به گروه های مسلح فعال در سوریه منتقل می کردند، در حالی که در این منطقه مرزی موانع یا ایست های بازرسی وجود نداشت . 

MKH-6-22:44

پربیننده ترین خبرها