بیانیه وکلای اروپایی در حمایت از دولت و ملت سوریه

بیانیه وکلای اروپایی در حمایت از دولت و ملت سوریه
دوشنبه 21 اسفند 1391 - 15:07

جمعی از وکلای اروپایی با صدور بیانیه ای تاکید کردند: سوریه به جرم تسلیم نشدن در برابر غرب و متحدانش، این چنین مورد حمله خارجی نظامی و رسانه ای قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم جمعی از وکلا از کشورهای مختلف اروپایی بیانیه ای را با عنوان " فراخوان برای صلح در سوریه " صادر کرده اند که بخش هایی از آن به نقل از روزنامه تشرین سوریه در ذیل آمده است:
دو سال از تلاش های دولت های غربی و رسانه های شان برای بستن اتهام های دروغ به دولت، ارتش و رئیس جمهور قانونی سوریه و قربانی نشان دادن جلادان می گذرد؛ این در حالی است که نظام سوریه با گروه های مسلح غیر قانونی سازماندهی شده ای مواجه است که بعضا حتی خارجی هستند و برای ایجاد رعب و وحشت به سوریه گسیل شده اند.
آیا مقابله مقامات قانونی یک کشور با چنین گروه های مسلحی با بکار گیری پلیس و ارتش طبق قوانین بین الملل  طبیعی نیست. آیا همین قوانین، مقامات سوریه را تنها قدرت ضامن آرامش و امنیت کشور نمی دانند.
آیا از اولین وظایف مسئولان کشور حمایت از مردم در برابر تجاوزهای داخلی و خارجی نیست؟ آیا حفظ امنیت از اولین ماموریت های حکومت نیست؟
اگر در کشورهای ما (غربی ها) گروهی از مردم با پشتوانه کشورها و مزدوران خارجی دست به سلاح برد، دولت های ما چه خواهند کرد؟ آیا از پلیس و ارتش کمک نخواهند گرفت؟ آیا این دولت ها آنگونه که ازد ولت قانونی سوریه می خواهند دست روی دست می گذارند و اقدامی انجام نمی دهند؟
سوریه تنها قربانی حمله مسلحانه نشده بلکه قربانی جنگ رسانه ای گسترده وهدفمندی نیز قرار گرفته است که نشانه های آن را می توان در بسیاری از تصاویر منتشره شده از " سرکوب های ارتش سوریه " یافت که اساسا در سوریه گرفته نشده اند!
عربستان، قطر و [سایر] حکومت های پادشاهی [دیکتاتوری] خونریز و مستبد دیگر، از سویی در مقام هواداری از دمکراسی ضد سوریه و ارتش این کشور به داوری نشسته اند و از سوی دیگر  به مخالفان مسلح و مزدوران خارجی برای ویران کردن سوریه واعمال خشونت ضد شهروندان عادی و مخالفان شان، کمک تسلیحاتی و مالی می کنند.
قدرت های غربی و رسانه های آن ها از خیزش های برخی کشورهای عربی برای ایجاد نزاع و جنگ مسلحانه ضد کشورهایی که تابع آن ها و سیاست هایشان نبودند، سوء استفاده کردند.
بسیاری از سیاست پیشگان، خبرنگاران و فعالان فرهنگی و حقوقی  "بی وجدان"، "نادان" و "ترسو" در اروپا و خاورمیانه تحت نظر آمریکا در این تبیلیغات ننگین مشارکت و به اشتباه گمان می کنند می توانند بدون مجازات به نام قانون و جنگ خیر با شر، سخن پراکنی کنند..

ما دولت سوریه را در مبارزه با تجاوز داخلی و خارجی که قربانی آن شده است حمایت؛ و هر گونه پشتیبانی خارجی از شورشیان موسوم به "ارتش آزاد" را محکوم می کنیم و همه تلاش های خود را برای کمک به دولت سوریه در دفاع از مشروعیت سیاسی حکومت خود و برای بیان حقیقت درباره این حمله همه جانبه به مردم سوریه به کار خواهیم گرفت.
آنچه ضد مردم سوریه رخ می دهد قبلا در عراق، افغانستان و لیبی رخ داده است. غرب این جرأت را به خود می دهد که رنج ملت ها را که خود به وجود آورده، محکوم کند و ما متعهد می شویم این حیله و بازی امپریالیسم غربی را بر ملا کنیم.
ما امضاکنندگان بیانیه قصد دخالت در امور داخلی سوریه را نداریم، اما می خواهیم به نام حق و به نام شرافت، عقل بشری شرمساری خود را از این اقدامات ابراز و  آن را محکوم کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها