آل سعود از سرکوب مردم دست بر نمی دارد

آل سعود از سرکوب مردم دست بر نمی دارد
شنبه 26 اسفند 1391 - 18:41

العالم - یکی از مخالفان رژیم عربستان تاکید کرد که رژیم آل سعود عزم خود را برای ادامه برخورد پلیسی و قلع و قمع مخالفان جزم کرده و این اقدامات، واکنش های مردمی را افزایش می دهد.

"فؤاد ابراهیم" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با تاکید بر این که "به نظر نمی رسد رژیم آل سعود قصد داشته باشد به مطالبات معترضان گوش فرا دهد و از اقدامات تحریک آمیز و برخوردهای تنش زای خود دست بکشد"، اظهار داشت: رفتارهای خشونت بار رژیم سعودی با مردم این کشور، زمینه واکنش های گسترده تر مردم عربستان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: رژیم آل سعود نمی خواهد به مردم هیچ امتیازی بدهد، و به عنوان نمونه، بازداشت شدگانی را که سال هاست بدون محاکمه پشت میله های زندان به سر می برند، آزاد کند؛ این لجبازی و پافشاری رژیم آل سعود قطعا به تشدید تنش ها و گسترش واکنش ها و خیزش های مردمی منجر خواهد شد.

این پژوهشگر عربستانی با اشاره به "رشوۀ ملوکانه" دو سال پیش رژیم آل سعود به مردم این کشور خاطر نشان کرد: رژیم آل سعود گمان می کند که با پرداخت پول به مردم می تواند جلوی خیزش مردمی را بگیرد و از این رو طی دوسال گذشته 36 میلیارد دلار کمک هزینه اجتماعی به مردم عربستان داده تا جلوی رسیدن بیداری اسلامی به این کشور را بگیرد.

 ابراهیم ادامه داد: این کار نه تنها آتش خیزش مردمی را در عربستان خاموش نکرد بلکه به عکس همان طور که امروز می بینیم، گستره اعتراضات به مناطقی رسیده که گمان می رفت بیداری اسلامی راهی به آنجا ندارد و ما مشاهده می کنیم که گستره اعتراضات در عربستان بسیار وسیع است و رژیم آل سعود قادر به کنترل آن نیست.

 دعوت به اصلاحات در عربستان بارها تکرار شده و بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که نادیده گرفتن مطالبات بازداشت شدگان و خانواده هایشان و همچنین مصادره حقوق شهروندان فرجام خوشی برای رژیم آل سعود نخواهد داشت.

از سوی دیگر شیخ "سلمان العوده" روحانی عربستانی نیز در سخنانی، سیاست های پلیسی رژیم آل سعود را محکوم و درباره اختناق حاکم بر این کشور هشدار داد و از رژیم عربستان خواست تا طرحی اصلاحی با قابلیت های عملی و اجرایی برای این کشور ارائه دهد که بتواند آسیب های وارده به بازداشت شدگان را جبران کند.
وی همچنین با هشدار درباره فسادی که همه موسسه ها و سازمان ها و نهادهای عربستان را درنوردیده، بر ضرورت پایان دادن به فساد و مجازات مفسدان تاکید کرد.

16-10:49
26

پربیننده ترین خبرها