مفتی آل سعود: خروج زنان از خانه، شرارت است!

مفتی آل سعود: خروج زنان از خانه، شرارت است!
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 14:11

مفتي كل عربستان گفت: خارج شدن زنان از منازل به منظور تحصن، اشتباهي بزرگ و شرارتي خطرناك است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين اولين اظهار نظر و توضيح آل الشیخ مفتي عربستان به "تحصن منطقه بُريده" است كه شمار زيادي از زنان عربستاني درآن شركت كردند و تعدادي از آنان هنوز هم در بازداشت نيروهاي سعودي به سر می برند.
یادآور می شود، شماري از زنان منطقه بُريده براي مطالبه خواسته هاي مشروع از جمله آزادي نزديكان و اقوام خود كه به دلايل سياسي و بدون محاكمه در ارتباط با حق آزادي بيان و عقيده بازداشت شده اند، تحصن كرده بودند.
مفتي عربستان مدعي شده كه اين اقدام زنان، مخالف حق و حقوق است و "شايسته نيست كه زنان بدين شيوه، به عنوان سپر قرار گيرند".
وي در ادامه، اين گونه اقدامات را اشتباه و بي پايه و اساس دانست.
مفتی دربار آل سعود، همچنین تحصن مسالمت آميز براي مطالبه عدالت و دموكراسي و انضمام به تشكيلات القاعده را به يكديگر تشبيه كرد. ناظران این فتوای آل الشیخ را تلاشي از سوي مفتي براي بازداشتن شهروندان از رسيدن به حقوق مشروع خود در ابراز عقيده و تجمع مسالمت آمیز می دانند.
سایت " الجزيرة العربيه " عربستان ديروز به نقل از شيخ عبدالعزيز آل الشيخ نوشت: "برخي افراد، جوانان را به پيوستن به تشكيلات القاعده و انجام ماموريت هاي اين تشكيلات از جمله اجراي عمليات ترور و ريختن خون مردم و ناامن كردن اوضاع دعوت مي كنند، سوال اينجاست كه چه كسي راضي مي شود كه به اين ها بپيوندند؟ مسلمان پيرو اهل خير است، نه كساني كه به شرارت دعوت مي كنند. مسلمان باید خون مردم را عزيز بشمارد.
این پايگاه افزود: مفتي سعودي به اسم دين و شريعت كه به زعم خود مدافع آن است، نفاق و دورويي را در برابر نظام سعودي و مسئولان آل سعود در پيش گرفته است.

پربیننده ترین خبرها