فعال عراقی:

حمله آمریکا به عراق برای چپاول منابع این کشور بود

حمله آمریکا به عراق برای چپاول منابع این کشور بود
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 23:10

بغداد(العالم)- عضو ائتلاف ملی عراق گفت: حمله آمریکا و غربی ها برای ایجاد دموکراسی در عراق نبود بلکه هدف از این تجاوز، چپاول منابع غنی این کشور بود.

"جمعه العطوانی" روز یک شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تأکید کرد: نیروهای آمریکایی در جریان حمله به عراق، حقوق بشر را به گونه ای نقض کردند که عرق شرم بر پیشانی بشریت جاری می شود.

وی ادامه داد: این نقض حقوق بشر موجب کشته شدن بیش از 190 هزار بی گناه عراقی از جمله کودکان و زنان شد؛ جنایت آمریکایی ها در زندان های عراق از جمله زندان ابوغریب نیز مایه ننگ دیگری در دامن آمریکایی هاست.
العطوانی با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در عراق، اظهار داشت: مقاومت مردم عراق موجب کشته شدن بیش از 4500 آمریکایی و مجروح شدن دهها هزار نفر دیگر از آنها شد، امری که در نتیجه آن اشغالگران (نظامیان) آمریکایی در سال 2011 مجبور به عقب نشینی از عراق شدند.

وی تصریح کرد: آمریکا با اشغال عراق در چارچوب طرح خاورمیانه جدید، این کشور را به مناطق نژادی و طایفه ای تبدیل و در زمان حمله نیز با موشک باران و بمباران زیر ساخت های عراق، این کشور را ویران کرد.

عضو ائتلاف ملی عراق چالش های این کشور پس از خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی را ناشی از نیروهای سیاسی دانست که هدفشان تجزیه عراق است، از این رو خواستار عراق یکپارچه با صدای واحد شد.

  
  tt-17-19:42
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها