پرونده شکنجه خبرنگار بحرینی به تعویق افتاد

پرونده شکنجه خبرنگار بحرینی به تعویق افتاد
سه شنبه 29 اسفند 1391 - 15:56

دادگاه عالی تجدید نظر بحرین، بررسی پرونده شکنجه خبرنگار زن بحرینی را به 14 آوریل موکول کرد.

دادگاه عالی تجدید نظر بحرین به ریاست قاضی "عیسی الکعبی" و دبیری "نواف خلفان"، رسیدگی به پرونده شکنجه "نزیهه سعید" را به 14 آوریل موکول کرده است .

بنا براین گزارش، دادگاه عالی تجدید نظر بحرین علت تعویق رسیدگی به این پرونده را بررسی گزارش پزشکی قانونی اعلام کرده است.
دادگاه رژیم بحرین در 22 اکتبر 2012 افسر پلیس متهم به شکنجه خانم نزیهه سعید را تبرئه کرد.

"نواف حمزه" رئیس تیم بازجویی دادستانی کل، تصریح کرد که دادستانی به طور مستقیم دراین پرونده تحقیق کرده و آن را به دادگاه عالی جنایی برای محاکمه افسر متهم، ارجاع داده است.
طبق گزارش پزشکی قانونی، متهم نزیهه سعید را مورد ضرب و شتم قرار داده و وی را زخمی  کرده است .

به گفته نواف حمزه، تحقیقات دادستانی در خصوص شکایت نزیهه سعید از بازجویان زن در بازداشت گاه به اتمام رسیده واین نهاد پس از شنیدن اظهارات یکی از بازجویان و نیز بررسی گزارش پزشکی قانونی متهم را به دادگاه جنایی به اتهام تعرض به نزیهه سعید ، تحویل داده است.
نزیهه سعید خبرنگار بحرینی شبکه تلویزیونی فرانس 24 و رادیو مونت کارلو اوایل آغاز قیام مردمی در بحرین علیه رژیم آل خلیفه به سبب پوشش خبری رفتارهای سرکوبگرایانه نیروهای رژیم بازداشت شد و طی بازداشت از سوی ماموران زن وزارت کشور بحرین تحت شکنجه قرار گرفت.

تبرئه شکنجه گران و قاتلان در دادگاه های رژیم بحرین درحالی است که يكشنبه گذشته 17 شهروند اين كشور به اتهام واهی "انفجار بمب در مسير 4 نيروي پليس" در روستاي العكر در آوريل سال 2012 به 15 سال حبس محكوم شدند.

دادستاني كل بحرین برای سرپوش نهادن بر عدم احراز جرم نامبردگان و نبود ادلۀ کافی برای اثبات جرم، مدعی شده است که آثار جرم به علت تلاش برای رساندن كمك هاي اوليه به نيروهاي پليس، ناپديد شده است!

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها