دمشق بمباران لبنان را تکذیب کرد

دمشق بمباران لبنان را تکذیب کرد
سه شنبه 29 اسفند 1391 - 17:05

وزارت خارجه سوریه خبرهای منتشر شده مبنی بر بمباران لبنان توسط جنگنده‌های سوری را تکذیب کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه  سوریه در بیانیه‌ای با تأکید بر احترام به حاکمیت لبنان، ادعای مطرح شده مبنی بر بمباران سوریه از سوی جنگنده‌های سوری را تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است: خبرهای منتشر شده در برخی رسانه‌های لبنانی، عربی و بین المللی مبنی بر بمباران اراضی لبنان از سوی جنگنده‌های سوری، دروغ و بی اساس است؛ و برخی کشورها که با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی سیاست خصمانه‌ای را بر ضد سوریه در پیش گرفته اند، این خبر دروغ را منتشر کرده‌اند.
از سوی دیگر تلویزیون سوریه به نقل از یک منبع مسئول در وزارت خارجه این کشور ادعای استفاده از مواد شیمیایی بر علیه لبنان را تکذیب کرد.
این مسئول وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، نیروهای مسلح این کشور هیچگاه از سلاح‌های ممنوع استفاده نکرده و در آینده نیز استفاده نخواهند کرد.
دروغ پراکنی رسانه‌های متخاصم برعلیه سوریه درحالی صورت می‌گیرد که منطقه "خان العسل" در حومه شهر حلب امروز هدف حمله شیمیایی عناصر مسلح قرار گرفت. عناصر مسلح با شلیک موشک حاوی مواد شیمیایی، دست کم 25 نفر را به قتل رساندند.
وزیر اطلاع رسانی سوریه،  قطر و ترکیه را مسئول این حمله تروریستی دانست.
"عمران الزعبی" گفت: این جنایت نخستین نتیجه تصمیم شورای وزیران اتحادیه عرب است.
الزعبی خاطرنشان کرد: تروریستها در جنایت امروز از سلاحی استفاده کردند که در قوانین بین المللی ممنوع شده است؛ این قوانین نیز توسط کشورهایی تدوین شده از تروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.
حدود یک ماه قبل رسانه‌ها با انتشار اسنادی از تلاش قطر برای رساندن سلاح شیمیایی به دست عناصر مسلح خبر دادند.
بر اساس این اسناد که در رسانه‌ها منتشر شده بود،  قطر پیشنهادی مبنی بر انتقال سلاح شیمیایی از لیبی به حمص برای تروریست های در حال جنگ با سوریه ارائه داده است. هدف از این اقدام استفاده از سلاح شیمیایی در مناطقی است که تروریست‌ها برآن سیطره دارند، تا پس از نسبت دادن این حملات به ارتش سوریه، زمینه برای دخالت نظامی خارجی فراهم شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها