درگیری قبایل شمال یمن با نظامیان متجاوز عربستان

درگیری قبایل شمال یمن با نظامیان متجاوز عربستان
چهارشنبه 30 اسفند 1391 - 22:03

درگیری های مسلحانه قبیله یمنی " آل امشیخ " و نظامیان عربستانی که 3 کیلومتر در خاک استان صعده در شمال یمن پیشروی کرده بودند، ازسرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ سلمان عوفان یکی از بزرگان قبیله آل امشیخ یمن گفت: نظامیان عربستانی دیروز با خودروهای زرهی خود وارد منطقه منبه در استان صعده شدند که این امر منجر به آغاز دوباره درگیری های مسلحانه شد. 
نظامیان عربستانی از چند ماه پیش تلاش می کنند خود را به بالای کوه " فذه" که مشرف بر منطقه منبه است، برسانند ولی قبیله امشیخ با نظامیان عربستانی مقابله می کند.

آخرین درگیری قبیله امشیخ با نظامیان عربستانی دو ماه پیش اتفاق افتاد.
منابع خبری به نقل از رؤسای  قبایل شمال یمن گزارش دادند: نظامیان عربستانی وارد اراضی متعلق به قبایل شمال یمن می شوند و رؤسای این قبایل هشدار داده اند که اگر دولت یمن همچنان در قبال تجاوزات نظامیان عربستانی سکوت کند، خود دست به کار خواهند شد و واکنش نشان خواهند داد.
یکی از بزرگان قبیله ای در استان الجوف در شمال یمن پس از پیشروی سه کیلومتری نظامیان عربستانی در اراضی شمالی یمن به این نظامیان درباره عواقب تجاوزات خود هشدار داد.
روزنامه " یمن امروز " به نقل از شیخ فیصل محمد عبدان یکی از بزرگان قبیله "دهم" نوشت: نظامیان عربستانی در دو روز گذشته به منطقه " شعب السعف " که جزء اراضی قبیله دهم است، وارد شدند.
عبدان گفت: پیشروی نظامیان عربستانی در خاک منطقه شعب السعف باعث نگرانی ساکنین این منطقه شده است و ساکنین منطقه مذکور تهدید کرده اند که اگر دولت یمن واکنشی به این تجاوزات نشان ندهد، به تفنگداران عربستانی حمله خواهند کرد.
نظامیان عربستانی بیش از یک ماه پیش رزمایشی را نزدیک مرزهای این کشور با یمن برگزار کردند و پیش از پیشروی در اراضی شمالی یمن یک موشک کم بُرد به سوی استان الجوف شلیک کردند که این موشک به منطقه ای دور دست اصابت کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها