مفتی کل سوریه:

سکوت درباره ترور "البوطی" مشارکت درقتل است

سکوت درباره ترور
پنج‌شنبه 1 فروردين 1392 - 23:27

مفتی کل سوریه سکوت علمای جهان اسلام درباره ترور عالم بارز این کشور را مشارکت در قتل دانست.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "شیخ احمد بدرالدین حسون" در سخنانی پس از شهادت علامه "محمد سعید رمضان البوطی" در حمله تروریستها به مسجدی در دمشق گفت: سکوت علمای جهان اسلام درباره ترور شیخ البوطی  مشارکت در کشتارها در سوریه است.
وی در این سخنان تلویزیونی که به صورت زنده از شبکه العالم پخش شد، تأکید کرد: ما از مخالفان و گروه های مسلح دعوت کردیم به آغوش میهن باز گردند ولی آنها مخالفت کردند.
مفتی کل سوریه خطاب به گروه های مسلح خاطرنشان کرد: ما از میهن خود دفاع کردیم ولی شما در کنار کشورهای غربی و دشمنان میهن ایستادید.
وی با این حال بار دیگر از گروه های مسلح دعوت کرد سلاح خود را زمین بگذارند و برای حمایت از سوریه وارد مرحله آشتی و گفت وگو شوند.
علامه "محمد سعید رمضان البوطی" رئیس اتحادیه علمای سرزمین شام؛ امروز در جریان حمله تروریستی به مسجد "الایمان" در شهر دمشق به شهادت رسید.
در این حمله دست کم 25 نفر شهید و بیش از 30 مجروح شدند.
در این حمله یک تروریست با نزدیک شدن به علامه "محمد سعید رمضان البوطی" رئیس اتحادیه علمای سرزمین شام، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد. علامه البوطی عالم و متخصص علوم اسلامی، و از مراجع بارز در جهان اسلام بود.
خبرنگار العالم تأکید کرد، گروهک تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده پیش از این بارها تهدید کرده بود که علمای سوری را هدف قرار می دهد.
عناصر مسلح و تروریستهای وابسته به جبهه النصره تا کنون ده ها مسجد و مکان مقدس را در مناطق مختلف سوریه هدف قرار داده اند.
وزیر اوقاف سوریه در واکنش به این اقدام تروریستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: علامه البوطی به دست کینه توزان و تکفیری‌ها ترور شد، ولی آنها هیچگاه نخواهند توانست اندیشه و صدای او را خاموش کنند.

پربیننده ترین خبرها