سفر اوباما برای فلسطینی ها خیرو برکت ندارد

سفر اوباما برای فلسطینی ها خیرو برکت ندارد
جمعه 2 فروردين 1392 - 11:04

العالم - مسئول مناسبات خارجی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد سفر باراک اوباما به منطقه هیچ خیر و برکتی را برای فلسطینیان در پی نخواهد داشت،

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، اسامه حمدان روز پنجشنبه در گفت وگوبا خبرنگاران افزود : دل بستن به این سفر از سوی برخی طرف های فلسطینی، بیانگر عجز و ناتوانی این طرف هاست و چنین سفری به هیچ وجه موجب بازپس گیری حقوق سلب شده فلسطینیان نمی شود.

وی خاطر نشان کرد که دل بستن تشکیلات خودگردان به سفر رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی، تلاشی نافرجام برای فرونشاندن خشم و غضب فلسطینیان در پرتو عملیات بی نتیجه سازش است، زیرا دل بستن به طرف های خارجی به جای تکیه بر عزم و اراده داخلی، بزرگ ترین دلیل عجز و ناتوانی این طرف هاست، به همین خاطر، این سفر تنها نقطه ای پروتکلی برای اوباماست.

حمدان افزود : علاوه بر این مقامات رژیم صهیونیستی نیز قبلا اعلام کرده بودند که اوباما در سفربه سرزمین های اشغالی طرح جدیدی را به خود به همراه ندارد. کاخ سفید نیز تاکید کرده بود که محور اصلی این سفر بحث و بررسی پرونده مناسبات ترکیه با رژیم صهیونیستی و پرونده هسته ای ایران و تحولات کنونی در منطقه است، بنابراین به هیچ وجه بررسی تحولات فلسطین در برنامه های سفر اوباما نیست.

حمدان ضمن اشاره به اینکه این سفر و دیگر سفرهای مقامات آمریکایی به سرزمین های اشغالی و اظهارات آن ها بیانگر محوریت مقاومت است، تصریح کرد: سفر اوباما موجب تقویت گزینه مقاومت شد و تنها راه بازپس گیری حقوق سلب شده ملت فلسطین از طریق مقاومت میسر خواهد بود.

وی  افزود : و در کل هر انسان عاقلی با بررسی مواضع آمریکایی ها و شرایط جاری به این نتیجه می رسد که مقاومت بهترین راهکار و گزینه است، مقاومتی که تا به امروز نیز ثابت کرده که قادر به تحقق دستاوردهای زیادی است، به همین خاطر ما همواره به گزینه مقاومت پایبند خواهیم بود تا سرانجام به حقوق مشروع و عادلانه خویش دست یابیم و در هر حال بهایی که ملت فلسطین با تکیه بر مقاومت پرداخته اند، بسیار کمتر از بهایی است که برخی طرف ها با تسلیم شدن در مقابل دشمن پرداخته اند.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها