فلسطينيان به تفنگ هايشان اميد بسته اند نه اوباما

فلسطينيان به تفنگ هايشان اميد بسته اند نه اوباما
شنبه 3 فروردين 1392 - 14:47

دمشق (العالم) ـ شخصیت فلسطینی تاکید کرد که مقاومت برای حل قضیه فلسطین تنها به مبارزه مسلحانه تکیه دارند و هیچ امیدی به اوباما و امثال او ندارند.

ياسين معتوق، عضو فرماندهي مركزي جبهه آزادسازي فلسطين روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم، تصريح كرد: مقاومت در هيچ شرايطي براي حل قضيه فلسطين و دستيابي فلسطيني ها به حقوق ملي شان، به دولت امريكا دل نبسته اند. بلكه تنها اميد آنها شيوه هاي مختلف مقاومت و در رأس آن مبارزه مسلحانه است و ديدار اوباما از منطقه در راستاي سرپوش گذاشتن بر شكست طرح هاي واشگتن عليه محور مقاومت انجام مي گيرد.

وی افزود : ما از زمان آغاز مبارزاتمان هرگز لحظه اي به سياست هاي دولت هاي مختلف امريكا اميد نبسته ايم. زيرا بر اين باور بوده و هستيم كه اين سياست ها فقط منافع واشنگتن را در نظر مي گيرند و به علت جانبداري آشكار و هميشگي از رژيم صهيونيستي كاملا ناعادلانه هستند.
معتوق اظهارکرد: ديدار اوباما از منطقه و سرزمين هاي اشغالي در سايه شكست آشكار و مفتضحانه طرح هاي واشنگتن و همپيمانان اروپايي و منطقه اي آن با هدف تحميل نقشه جديدي بر منطقه براساس سياست جهان تك قطبي انجام مي شود.
وي گفت : دولت امريكا با تمام توان براي اجراي نقشه جديدي در جهان تلاش كرده است تا به سردمدار دنياي جديد تبديل شود و كشورهاي مختلف را مديريت كند كه از جمله طرح هاي امريكا براي منطقه، طرح خاورميانه جديد است.
معتوق افزود: در زمان حاضر قطب هاي جديدي در جهان ظهور يافته اند كه از آن جمله مي توان به پيمان هايي مانند بريكس اشاره كرد كه روسيه، چين و برخي از كشورهاي امريكاي جنوبي در آن عضويت دارند. علاوه بر اين، محور مقاومت در منطقه نيز از محورهاي مهم جهان است كه به هدفي براي توطئه هاي استعماري امريكا و صهيونيستم تبديل شده است.
عضو فرماندهي مركزي جبهه آزادسازي فلسطين، با تأكيد بر پايبندي ملت فلسطين به ارزش ها و اصول ثابت ملي فلسطيني در زمينه مبارزه با اشغالگري خاطرنشان كرد: دولت امريكا در تلاش براي ميانجيگري بي طرفانه براي روند سازش شكست خورده است و نه تنها هيچ دستاوردي براي قضيه فلسطين به همراه نداشته است، بلكه بارها بر حمايت و جانبداري خود از رژيم صهيونيستي و همپيماني استراتژيك با اين رژيم تأكيد كرده است.
معتوق تأكيد كرد: در شرايط كنوني كه اوباما و همپيمانان اروپايي اش حملات شديدي را عليه محور مقاومت در منطقه يعني ايران و سوريه ومقاومت لبنان، فلسطين و عراق آغاز كرده اند، ديدار اوباما از سرزمين هاي اشغالي كاملا بي نتيجه خواهد بود.
اين شخصيت فلسطيني با اشاره به اينكه جنگي كه امروزه عليه محور مقاومت جريان دارد نتيجه اي جز تامين منافع رژيم صهيونيستي به دنبال نخواهد داشت، اظهارکرد: اوباما قبل از انجام سفر به سرزمين هاي اشغالي، بر جانبداري خود از رژيم صهيونيستي و تلاش براي حفظ امنيت آن به جاي دفاع از فلسطيني ها و گزينه تشكيل دو كشور در اين سرزمين تأكيد كرد.
عضو فرماندهي مركزي جبهه آزادسازي فلسطين گفت: به دنبال سياست ها و اقدامات كابينه هاي پياپي رژيم صهيونيستي، گزينه تشكيل دو كشور در سرزمين فلسطين، كاملا از بين رفته است و اين بدان معناست كه هيچ اميدي به ديدار اوباما از منطقه وجود ندارد.
MKH-22-20:45

پربیننده ترین خبرها