زیباری: اتحادیۀ عرب جایگاه مخالفان دولت‌ها نیست

زیباری: اتحادیۀ عرب جایگاه مخالفان دولت‌ها نیست
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 15:47

وزیر امور خارجه عراق در آستانه برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در دوحه، از تصمیم برخی اعضای این اتحادیه مبنی بر واگذاری کرسی سوریه به مخالفان، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هوشیار زیباری که کشورش تاکنون ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده داشت، حضور مخالفان اسد در جایگاه نمایندگی سوریه در اتحادیه عرب را اقدامی "غیرقانونی و خطرناک" توصیف کرد و گفت: نام این سازمان "اتحادیه عرب" است، نه اتحادیۀ مخالفان و معارضان عرب.
زیباری که با خبرنگار القدس العربی سخن می گفت، تاکید کرد: گوی آتشینی که در سوریه به حرکت در آمده به سوی کشورهای همجوار حرکت خواهد کرد و جلوگیری از این امر و مهار پیچیدگی های آن ممکن نخواهد بود.
وی ادامه داد: اتخاذ تصمیمی مبنی بر واگذاری جایگاه دولت سوریه در اتحادیه به معارضین سوری، به نفع مردم این کشور نخواهد بود و تنها به افزایش تنش، خشونت و تندروی منجر خواهد شد.
به گفته زیباری، الجزایر نیز برای جلوگیری از جایگزین کردن معارضین به جای حکومت سوریه در اتحادیه عرب، با عراق همراهی کرده است و این اقدام بی سابقه، بر خلاف عرف و آداب دیپلماتیک و میثاق اتحادیه عرب صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها