آیت الله کعبی در گفتگو با العالم تاکید کرد،

آمادگي ملت ايران براي ثبت حماسه اي ديگر

آمادگي ملت ايران براي ثبت حماسه اي ديگر
دوشنبه 5 فروردين 1392 - 18:51

قم، العالم ـ عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به شكست كشورهاي غربي در زمينه فشار بر ايران براي تغيير مواضع در زمينۀ حقوق هسته اي و تشديد تحريم ها، بر آمادگي مردم ايران براي ثبت يك حماسه ديگر با حضور گسترده در انتخابات رياست جمهوري سال جاری تاكيد كرد.

آيت الله عباس كعبي در گفت وگو با شبكه خبري العالم افزود: مقام معظم رهبري با توجه به نزديك بودن زمان انتخابات رياست جمهوري و تحريم هاي اقتصادي عليه ايران و ادامه روند پيشرفت و تحول در كشور، سال جديد را سال حماسه سياسي و اقتصادي نامگذاري كرد.

وي اظهار داشت: مقام معظم رهبري ابتداي هرسال براي ترسيم سياستهاي داخلي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران، در شهر مشهد مقدس با مردم ديدار و براي همه اقشار جامعه از جمله مسئولان سخنراني مي كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري که میهمان برنامه "من طهران" شبکه العالم بود، با بيان اين كه سخنراني امسال رهبر انقلاب با توجه به چالش هاي پيش روي كشور بسيار حايز اهميت است، تاكيد كرد: مردم ايران همه تلاش هاي دشمنان در زمينه منزوي كردن ايران در عرصه بين الملل و منطقه و نااميد كردن مردم با جنگ اقتصادي و رسانه اي را با ناكامي مواجه كرده اند.
آيت الله كعبي تصريح كرد: شواهد نشان مي دهد عليرغم تحريم ها ،ايران پيشرفت هاي زيادي در زمينه هاي مختلف علمي و سياسي داشته و رسانه هاي خارجي از انعكاس آن خودداري مي كنند. اين پشرفت ها خود از يكپارچگي رهبر و مردم ايران خبر مي دهد.
وي افزود: راهپيمايي ها و شعارهاي حماسي در سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در بهمن ماه گذشته بهترين دليل بر ادامه روند پيشرفت ها عليرغم تحريم هاي اقتصادي و هم چنين شكست غرب در سياست هاي اعمال تحريم است.

تحریم ها، عامل تقویت توان متخصصان داخلی

عضو خبرگان رهبري در ادامه به پيشرفت ايران در بخش هاي زير ساخت به ويژه پيشرفتهاي صنايع دفاعي و هم چنين هشدار رهبري به رژيم صهيونيستي در صورت حمله به ايران اشاره كرد و گفت: تحريم هاي اقتصادي غرب،عامل تحريك كننده اي براي پيشرفت و به كار گيري توانمنديهاي داخلي بود.

وي افزود: ايران در سال گذشته عليرغم تشديد تحريم ها توانست در زمينه صنعتي، علمي، فني و پزشكي دستاوردهاي زيادي كسب كند كه همه جهان نيز بدان اعتراف كرد.تحريم كشورهاي غربي به ويژه تحريم هاي نفتي موجب شد تا ايران بتواند با طرح هاي استراتژيك و گسترده ،سياست هاي اقتصادي براي بي نياز شدن از درآمدهاي نفتي را به اجرا بگذارد.

انتخابات در دشوارترین شرایط هم به خوبی برگزار شد

آيت الله كعبي ادامه داد: سياستهاي خصمانه امريكا و هم پيمانان صهيونيستي، بريتانيايي و استكباري آن در طرح هاي حيله گرانه شان ناكام ماندند به همين دليل هم اكنون مي خواهند با استفاده از فرصت انتخابات، تفرقه افكني، نفاق و نااميدي را در مردم ايجاد كنند اما مردم با حضور گسترده خود در پاي صندوقهاي راي و ايجاد يك حماسه ديگر آماده هستند.

وي افزود: ايران در سخت ترين شرايط از اصل انتخابات صرف نظر نكرد و حتي در زمان جنگ تحميلي نيز يك روز آن را به تاخير نيانداخت و انتخابات آتي نيز فرصتي طلايي براي بيان ديدگاه مردم ايران و علاقه آنان به جمهوري اسلامي است كه با مشاركت همه جناحها و شخصيت هاي سياسي برگزار خواهد شد.

آيت الله كعبي تاكيد كرد: مردم در انتخابات رياست جمهوري پيش با دقت نظر، شايسته ترين و بهترين فرد را براي روند پيشرفت كشور انتخاب مي كنند.

غرب براي اعتماد سازي، به حقوق ايران اعتراف كند

عضو مجلس خبرگان رهبري در ادامه از غرب خواست براي جلب اعتماد مردم ايران در مذاكرات گروه 1+5 كه ماه آتي در قزاقستان برگزار مي شود، حقوق هسته اي تهران را به طور کامل به رسميت بشناسد.

وي گفت: ايران در اين گفت وگوها به دنبال مذاكرات قانوني بر اساس قوانين بين المللي است و نه مذاكرات سياسي كه مردم ايران از حقوق مشروع خود چشم پوشي كنند.

آيت الله كعبي تصريح كرد: غرب از ايران براي نساختن سلاح هسته اي تضمين خواسته است در حالي كه مقام معظم رهبري در سخنراني خود فتواي شرعي مبني بر حرام بودن توليد و استفاده از سلاح هسته اي را صادر كرد و از سويي ايران همه فعاليت هاي هسته اي خود را مطابق قوانين تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار داده است.

وي از آمريكا و ساير كشورهاي گروه 1+5 خواست تا در مذاكرات آتي با به رسميت شناختن حقوق هسته اي ايران در توليد انرژي و غني سازي، اعتماد مردم را جلب كنند.

ملت ایران امیدی به غرب ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبري در عين حال افزود: ايران اميدي به كشورهاي غربي در زمينه عمل به قوانين بين المللي و پذيرش حقوق ملت ايران را ندارد و احساس مي كند غرب در صدد طولاني كردن مدت مذاكرات براي ادامه اعمال فشار بر مردم است.

وي در خصوص سفراخير باراك اوباما رئيس جمهوري امريكا به منطقه گفت: طرح هاي اسلامي و مقاومت بر سيطره جويي هاي آمريكا پيشي خواهد گرفت و امريكا و رژيم صهيونيستي به تدريج شكست خواهند خورد.

آيت الله كعبي افزود: مقام معظم رهبري با دادن هشدار به رژيم صهيونيستي كه در صورت حمله به ايران ؛ تل آويو و حيفا را با خاك يكسان خواهد كرد، پيامي روشن و پاسخي صريح به اظهارات و مواضع ضد ايراني اوباما و تهديدات رژيم صهيونيستي داد.

MKH-24-22:37
 

پربیننده ترین خبرها