ابرهای مرگ در بحرین

چهارشنبه 7 فروردين 1392 - 09:19

گروهی از فعالان با تهیه مستندی از مراحل مختلف انقلاب بحرین و نحوه سرکوب خشونت آمیز مردم این کشور با انواع سلاح های کشنده به ویژه گاز سمی، با چند تن از کارشناسان و متخصصان بحرینی و غیر بحرینی در این زمینه گفت وگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مستند با تشریح اهداف انقلاب بحرین به روایت مراحل این خیزش مسالمت آمیز و  سرکوب خشونت آمیز مردم به دست نیروهای آل خلیفه می پردازد.

در این مستند همچنین با شماری از فعالان و کارشناسان بحرینی و غیر بحرینی مصاحبه شده است.

پروفسور "رابرت داگلاس" کارشناس گازها و پژوهشکر وزارت کشور انگلیس درباره شلیک گازهای سمی به مناطق مسکونی در بحرین گفت: کودکان نباید در معرض این گازها قرار بگیرند زیرا این گازها سمی هستند. این گازها در شرایط جنگی ضد افراد بالغ استفاده می شوند. قرار دادن کودکان در معرض چنین گازهایی اشتباهی بسیار بزرگ است.

نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین نیز با اشاره به ویدیوها و فیلم های منتشر شده در خصوص استفاده از گازهای سمی در مناطق مسکونی، تأکید می کند که این گازها به صورت برنامه ریزی شده مورد استفاده قرار گرفته و نه در مناطق محدود.

نیروهای رژیم آل خلیفه همچنین در حمله به منازل مسکونی از نوعی بمب گازی استفاده می کنند به نام سی اس که مانند نارنجک پرتاب می شود. شرکت سازنده این بمب استفاده از آن را در اماکن بسته، کوچه ها و همچنین ضد افراد ممنوع کرده است. این درحالی است که نیروهای آل خلیفه همه این موارد را نقض کرده است.

" سلطان علام" افسر پلیس انگلیس گفت:  پلیس از بمب سی اس در اماکن بسته استفاده نمی کند مگر در شرایط اضطراری مانند احتمال وجود سلاح گرم و یا مسلح بودن فردی که قصد بازداشت آن را داشته باشد.

این مستند به زودی از شبکه العالم پخش می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها